Omar Rudberg släpper första singeln 'Red Light' under Elektra Entertainment

Omar Rudberg släpper första singeln 'Red Light' under Elektra Entertainment

Omar Rudberg gör sin debut på den internationella musikscenen med sin nya singel Red Light, som släpps idag den 17 maj under det välrenommerade amerikanska skivbolaget Elektra Entertainment. Efter att ha imponerat med en slutsåld spelning på Cirkus i Stockholm tidigare i år, förbereder sig Rudberg nu för att inta stora scenen på Gröna Lund den 1 juni för sin andra soloshow någonsin.

Det prestigefyllda licensavtalet mellan TEN Music Group, Rudbergs management och skivbolag i Norden, och Elektra Entertainment, markeras som en viktig milstolpe i Rudbergs karriär. Elektra Entertainment har en lång historia av framgång med legendariska artister som AC/DC, Missy Elliott och Joni Mitchell, samt nutidens stora stjärnor som Bruno Mars och Ed Sheeran, och har fortsatt att leverera högkvalitativ musik till lyssnare över hela världen.

“Det är en dröm som går i uppfyllelse för mig att få samarbeta med Elektra Entertainment. Jag är otroligt tacksam för deras förtroende och ser fram emot att dela min musik med en global publik.”, säger Omar Rudberg.

Efter att ha framfört Red Light för första gången inför en fullsatt publik på Cirkus i Stockholm och med en överväldigande respons från fansen, beslutar sig Omar nu för att ge ut låten i sin helhet. Red Light är en tidlös ballad, präglad av kraftfulla gitarrer och en imponerande sångprestation där resultatet är en känslofylld berg-och-dalbana som speglar både tvivel och längtan.

Låten släpps via TEN Music Group under en exklusiv licens med Elektra Entertainment och är det första smakprovet från kommande EP.

Lyssna på "Red Light"

Skriven av: Omar Rudberg, Amanda Kongshaug (Zara Larsson, Icona Pop), Fredrik Gustafsson (Augustine), Alex Shield (Molly Sandén, Miriam Bryant), Charlotte Kjaer (Gabry Ponte, R3HAB) och Agrin Rahmani (Veronica Maggio, Astrid S).

Label: TEN Records under exclusive license to Elektra Entertainment
Publishing: TEN Songs

Om TEN Music Group:
TEN Music Group grundades 2003 av Ola Håkansson och har sedan dess kontinuerligt lyckats identifiera och lansera några av Sveriges mest framgångsrika artister, däribland Zara Larsson, Benjamin Ingrosso, Erik Hassle, Icona Pop, Elliphant, Niki & The Dove m.fl. Sedan 2013 har Omar Rudberg varit ansluten till TEN Music Group som idag representerar honom som management, via den nystartade filmagenturen TEN Film och som skivbolag i Norden.