Omar Rudberg (foto: Felix Swensson)

Omar Rudberg är aktuell med nya singeln "Talk" och en spännande höstturné

Den 28 juni släppte Omar Rudberg sin nya singel "Talk" tillsammans med b-sidan "Bye Bye". Detta är hans andra släpp på den prestigefyllda amerikanska labeln Elektra Entertainment och markerar nästa steg i hans snabbt växande karriär.

Samtidigt annonserade Omar sin första soloturné som går av stapeln i höst. Samtliga stopp sålde slut på mindre än två timmar –uppgraderade lokaler i London och Los Angeles på grund av hög efterfrågan.

Lyssna på "Talk" här: https://lnk.to/OmarRudbergTalk

Omar gjorde sin internationella debut i maj med "Red Light", som hittills har streamats 1.5 miljoner gånger på Spotify. Låten fick snabbt uppmärksamhet från internationella medier som Variety, Teen Vogue och MTV UK. På hemmaplan kunde man se honom framföra låten live i TV4 Nyhetsmorgon och den 2 juli uppträder han i Allsång på Skansen.

Den nya singeln “Talk” kombinerar basgångar inspirerade av Michael Jacksons “Smooth Criminal” med melodier och groove som påminner om Justin Timberlake. Texten har en nostalgisk känsla, men Omar lyckas samtidigt hålla sitt sound modernt och fräscht.

– "Talk är en skön och groovy poplåt med en flörtig sommarvibe. Enkel, hookig och dansvänlig – perfekt för bilen, hemma eller på klubben. En perfekt introduktion till vad som komma skall.”, säger Omar Rudberg.

Även "Talk" har uppmärksammats av internationella medier som Rolling Stone, Teen Vogue, Ones to Watch och QUEERTY.

Se tillhörande musikvideo:

Åker ut på höstturné
Under hösten åker Omar ut på sin första soloturné med start den 21 oktober i London. Biljetterna sålde slut omedelbart, vilket har lett till uppgraderade lokaler i London och Los Angeles.

Turnéplan:
21 oktober – Heaven – London [UPPGRADERAD LOKAL]
23 oktober – Badaboum – Paris [SLUTSÅLT]
24 oktober – Melkweg OZ – Köln [SLUTSÅLT]
28 oktober – Music Hall of Williamsburg – Brooklyn [SLUTSÅLT]
4 november – El Rey Theatre – Los Angeles [UPPGRADERAD LOKAL]

För mer information, besök www.omarrudberg.com

Pressröster
"Omar Rudberg is the next pop boy to watch." – TEEN VOGUE