Noak Hellsing släpper sin andra EP “SHIFT”

Noak Hellsing släpper sin andra EP “SHIFT”

Det har blivit dags för Noak Hellsings andra EP “SHIFT” – fem låtar som visar prov på hans breda palett av influenser och minst lika omfattande sångregister. Låtarna rör sig sömlöst från soul, disco och 80-tal till Calipop och jammigare sounds, utan att någonsin förlora låtskrivarskärpa eller artistiskt ID.

EP:n släpps idag den 19 juli via TEN Records. Lyssna här!

Ännu en milstolpe närmar sig för Noak Hellsing som är aktuell med sin andra EP och uppföljaren till fjolårets debut-EP “YESTERYEAR”. Denna gång doppar han tårna i nya musikaliska vatten och blandar influenser från lofi-pop, soul, disco och 80s softrock. Inte minst hörs han nya musikaliska utsvävningar på låten “All Day” och EP:ns fokusspår “Good News”, som nästan har en Phil Collinsk vibe. Men även om låtarna på EP:n har sina rötter i helt olika musikstilar, låter Noak precis lika rotad i samtliga. Detta säger han själv om arbetet med EP:n:

“Mycket i mitt liv har förändrats på kort tid, jag har jobbat mer utomlands och träffat nya människor. Världen är tydligen större än Stockholm. När jag ser tillbaka på skapandet av EP:n ser jag en glad men förvirrad person som har insett att det är okej att inte veta vad det är man håller på med. Titeln summerar ett stadie i livet där jag är påväg någonstans utan att riktigt veta vart. Skål för förändring!”

Under våren har Noak släppt singlarna “Empty the Bags” och “All Day”. Nu är tiden inne att presentera EP:n i sin helhet.

Track list
1. Empty the Bags