Foto: Lamia Karić

Noak Hellsing sjunger över smäktande pianoackord på nya singeln "Enemy"

Idag släpper Noak Hellsing nya singeln "Enemy" – en känslosam pianoballad som, kanske mer än någonsin tidigare, visar prov på hans enastående förmåga som sångare. Det är också den tredje singeln som presenteras från kommande EP:n "YESTERYEAR" som släpps i höst.

Lyssna här!

Om det rådde några tvivel om att Noak är en sådan typ av sångare som kan ta sig an vilken låt som helst medbravur, gör det sannolikt inte det längre. Under våren har vi fått höra honom briljera på den rockigare låten "WhenThe Shadows Go Home", som bland annat uppmärksammades av Jan Gradvall; Noak Hellsing kliver nu som 20-åringfram som fullfjädrad popartist med en låt som har internationell potential.

Kort därefter kom den sommarpoppiga singeln "Die Without Letting You Know", som hade premiär via Wonderland Magazine(UK); At such a young age, Hellsing is soaring within the indie-pop scene, his talents truly know nobounds and “Die Without Letting You Know” is sure to cement his path to stardom.

Och nu har det alltså blivit dagsför Noak att visa vad han går för – på pianoballaden "Enemy" – där vi får höra honom bearbeta känslorna kring ettbreak-up, där älskare plötsligt blivit fiender.

"Enemy är en låt som ligger mig väldigt nära hjärtat. Texten nästan flög ur mig och det kändes självklart vad låten skulle handla om när jag satte mig ner vid pianot och sjöng de första melodierna. Jag tror många kan känna igen sig i att en person som stått en så nära plötsligt blir en främling, eller till och med en fiende."

"Enemy", som är skriven tillsammans med Elias Edman och producerad av densamme och Jacob Werner, är den tredje singeln från Noak Hellsings kommande EP "YESTERYEAR" som släpps i höst. Och efter sommaren väntas ytterligare en singel innan vi får njuta av EP:n i sin helhet.