Foto: Adam Falk & Ludvig Nilsson

Noak Hellsing EP-debuterar med ”YESTERYEAR” den 20 oktober

Det har äntligen blivit dags för 20-åringen Noak Hellsing att släppa sin debut-EP ”YESTERYEAR”. Den sex spår långa EP:n demonstrerar för första gången den lovande artistens bredd och konsekventa sångförmåga. Förutom redan släppta singlar, innehåller EP:n de två helt färska låtarna ”Break My Heart” och ”When You Think Of Me”. "YESTERYEAR" släpps idag den 20 oktober och är producerad av Jacob Werner och Elias Edman.

Trots sin unga ålder har Noak Hellsing varit verksam i över fem år. Och det hörs. De senaste åren har poplöftet från Stockholm gått från att släppa sporadiska singlar till att kraftsamla, fokusera och hitta en riktning för sig själv som nu resulterat i hans första samlade musikaliska verk – EP:n ”YESTERYEAR”.

EP:n innehåller sex spår, varav fyra av dem presenterats som singlar under det gågna året. Noak har, i samband med sommarens singelreleaser, blivit omnämnd av musikkritiker som Jan Gradvall och Tali da Silva samt av Wonderland Magazine (UK). Nu drar han upp ridån för EP:n i sin helhet.

- ”YESTERYEAR är en samling låtar om topparna och dalarna i livet. Ironiskt nog inte bara från det senaste året. Jag och mina vänner Jacob och Elias som producerat samtliga låtar har suttit och larvat oss i studion och haft väldigt, väldigt roligt. Resultatet blev YESTERYEAR!", säger Noak Hellsing.

Tracklist
1. Get Real