Foto: Lamia Karić

Noak Hellsing är tillbaka med balladen "Die Without Letting You Know"

20-åringen med silkesrösten – Noak Hellsing – är tillbaka med ännu en singel från sin kommande EP "YESTERYEAR". Den här gången bjuder han på en skörare sida av sig själv, ackompanjerad av akustiska gitarrer, nedtonade melodier och texter om att inte riktigt våga säga ja till kärleken.

Noak Hellsing har under sin tre år långa karriär, och med en diskografi på bara åtta låtar, lyckats dra ihop hela 30 miljoner streams. Det är mer än vad vissa streamar under en hel karriär. Den unga lovande popsångaren debuterade med låten "Lost" 2019 som slog ner som en blixt från klar himmel och spred sig som en löpeld på spellistor och radioredaktioner. Sedan dess har han tålmodigt vårdat sitt momentum och uppvaktat oss med ett par singlar om året.

Tidigare i år kom den ösiga indiepopbangern "When The Shadows Go Home" och nu är han alltså tillbaka med ännu en singel. På "Die Without Letting You Know" får vi också lära känna en ny sida av Noak Hellsing – en som kämpar med tvivel och ånger inför en kärleksrelation som håller på att rinna honom ur händerna.

“Die without letting you know är en låt som ligger mig väldigt nära hjärtat. Det är en ärlig låt, kanske den ärligaste jag släppt hittills, vilket gör det hela mer spännande men också läskigare. Låten är producerad av Jacob Werner och skriven av mig, Jacob Werner och Benjamin Roustaing.”, säger Noak Hellsing själv om låten.