Foto: Sandra Thorsson

Melina Borglowe hyllar morfar på nya singeln “Puss kram hej”

Med låtar som “Livet ut (Dopvisan)”, “En sommar längre fram” och “Vila dig här hos mig” har Melina Borglowe under det senaste året byggt inför sin EP-debut “Puss kram hej”. Och idag släpps singeln med samma namn som är ett finstämt vispopnummer om kärleken till sin morfar.

2022 debuterade Melina med sin första låt på svenska, “Livet ut (Dopvisan)”. Och under det gångna året har hon delat med sig av ytterligare två svenska sånger – “En sommar längre fram” och “Vila dig här hos mig”. Samtliga låtar är en del av Melinas kommande debut-EP “Puss kram hej” som släpps den 27:e oktober. Singeln, som delar samma titel, beskriver Melina med följande ord:

- "Puss kram hej är en låt som är tillägnad min morfar. Jag brukar säga att min morfar är min bästa vän. Vi håller kontakten nästan dagligen via telefon och hjälper varandra med både stort och smått, där varje samtal avslutas med just "puss, kram, hej". Det är så fint att få ha den omtanken om varandra. Han har alltid varit min stora trygghet genom livet och därför blir det givet att han ska få en låt tillägnad sig.”

"Puss kram hej" släpps den 6 oktober och är skriven av Melina Borglowe samt co-producerad av Oskar Nyman.