Felix Sandman är tillbaka med singeln "Lunas Interlude"

Felix Sandman är tillbaka med singeln "Lunas Interlude"

Pressmeddelande via Milkshake

Felix Sandman är äntligen tillbaka och med ett helt nytt sound. Efter en lång paus från musiken för att läka sig själv och en omvärdering av sitt artisteri, är Felix nu redo att visa världen det han jobbat med de senaste fyra åren. Först ut är singeln Lunas Interlude som släpps idag den 15 mars och blir hans första singel från kommande EP som har release senare i vår.

Lyssna!

“Jag ser det inte som en comeback, jag ser det som att lansera en helt ny artist. Jag har ett nytt team och har blivit chefen över mitt eget liv. Nu är det inga kompromisser längre” – Felix Sandman.

I Felix musikaliska process har det varit viktigt att ha full kontroll över den kreativa visionen – musikaliskt såväl som visuellt – något han aldrig tidigare haft till fullo. Det är även första gången Felix skrivit texterna helt själv, vilket gjort dem mer introspektiva och öppnat upp för ett bredare känslospektrum att ta plats.

"Lunas interlude" släpps via Milkshake och är skriven och producerad av Felix Sandman och David Husberg. Låten släpps tillsammans med en musikvideo, regisserad av Felix Sandman själv.

Se videon här!

________