boerd och Boko Yout inleder samarbete – presenterar första singeln “All My Life”

Den framstående producenten och musikern boerd slår sig samman med afro grunge-pionjären Boko Yout för att släppa den gemensamma EP:n “Griot”. Ett första smakprov från samarbetet kommer den 12 januari med singeln “All My Life”, som släpps under boerds egna etikett, Blunda.

LYSSNA PÅ "ALL MY LIFE"!

Bård Ericson (boerd) och Paul Adamah (Boko Yout) har båda utmärkt sig som udda fåglar på musikhimlen – boerd med sin drygt tio år långa karriär inom elektronisk och klassisk musik och Boko Yout med sin explosiva afro grunge. Samarbetet har resulterat i EP:n “Griot”, och Bård delar sina tankar om projektet:

“Under förra året hoppade jag in som basist på Pauls WOW-gig, och på vägen hem till Stockholm fick vi möjlighet att snacka musik. Det visade sig att båda var peppade på att göra musik influerat av brittisk triphop från 90-talet. Kort därefter träffades vi i studion, och i princip hela ‘All My Life’ tog form den dagen.”

Singeln “All My Life” utforskar teman som självupptagenhet och eskapism och är en reflektion över Boko Youts personliga upplevelser under en period av intensivt arbete och självtvivel. I texten erkänner han den isolering som inträffade under samma period och beskriver coping-mekanismer samt självmedicinering som ett sätt att undkomma verkligheten.

“Låten skrevs under en tid då jag arbetade mycket och tvivlade på om jag verkligen gjorde tillräckligt för att nå mina drömmar. Jag slutade träffa vänner och familj, tog sällan pauser och värderade mig själv utifrån min produktivitet. Jag nämner min mamma, som alltid påminner mig om att hålla mig jordnära och njuta av livet.”, delar Boko Yout.

“All My Life” tillför en ytterligare dimension till både boerd och Boko Yout och visar upp äkthet och sårbarhet. Låtens ärlighet och dess universella teman ger djup åt musikkompositionen, som är signerad boerd, och gör den tilltalande och relaterbar för en bred publik. ”All My Life” är skriven av Paul Adamah samt producerad av Bård Ericson.

______

boerd