Foto: Sune Chee

17-åriga Claudia Neuser släpper sin andra solosingel "The Greatest Story Never Told"

På bara några månader har den lovande nykomlingen Claudia Neuser samlat på sig närmare tremiljoner streams. Efter lyckade gästspel på låtar med Omar Rudberg och TYNSKY solodebuteradehon i början av maj med popballaden Euphoria. Nu är hon redo att dela med sig av sin andra singel "The Greatest Story Never Told" som släpps med tillhörande musikvideo.

Claudia Neuser heter 17-åringen från Eskilstuna som, på bara några år, gått från att sjunga framför spegeln i sittflickrum till att signa sitt första skivkontrakt och medverkat på Omar Rudbergs singel "Call Me By Your Name".Därefter har ytterligare ett samarbete följt genom Spotify-singeln "Put Me First" – tillsammans med TYNSKY – ochsolodebutsingeln "Euphoria" som släpptes i maj.

Nu är det alltså dags för ännu en singel, "The Greatest Story Never Told", som är en internationellt klingande poplåtom den perfekta kärleken som aldrig blev.

"The Greatest Story Never Told handlar om hur bra allt hade kunnat bli i ett förhållande som tar slut när man minst anar det – planerna som aldrig blev av och drömmarna som aldrig blev verklighet. Låtens sound och produktion känns för mig väldigt internationell, vilket är precis vad jag är ute efter."
, säger Claudia Neuser.

––––––––––––