Telia först i Sverige att erbjuda Amazon Prime i sitt tv- och streamingutbud

Telia först i Sverige att erbjuda Amazon Prime i sitt tv- och streamingutbud

Drama, thriller, sport och familjevänliga upplevelser. Med start den 21 maj erbjuds Telias tv-tittare Prime Video till sitt samlade utbud av tv- och streaming. En ny streamingfavorit med tusentals populära filmer, nya originalserier och viktiga matcher från Premier League som i höst sänds exklusivt Prime Video.

Telia, som är den ledande tv-leverantören på svenska marknaden, expanderar nu sitt redan omfattande utbud med ett nytt avtal med Amazon – det som första operatör i Sverige. På Prime Video erbjuds Telias tv-tittare exklusiva Amazon original som The Grand Tour, Fallout, The Idea of You och The Boys, samt nya lokalproduktioner som STHLM Blackout och Jana – Märkta för livet.

Det nya avtalet säkrar också 38 Premier League-matcher som från och med säsongsstarten 2024/25 kommer att sändas exklusivt via Prime Video. Då Telia redan har ett avtal med Viaplay innebär det att tittarna fortsatt erbjuds att ta del av samtliga matcher, allt samlat i Telias sportpaket.

- Vi jobbar hela tiden för att samla det mest populära utbudet och erbjuda våra kunder den absolut bästa tittarupplevelsen. Därför är vi glada över att kunna addera nytt, populärt och efterfrågat innehåll från Prime Video och medlemsförmåner på Prime. Dessutom kan våra fotbollsfans fortsätta följa hela Premier League - på ett och samma ställe, säger Oscar Karlsson, chef för konsumentaffären på Telia.

Avtalet med Amazon Prime innebär att Telias tv-tittare kan ta del av alla förmåner som ingår i Prime-medlemskap, bland annat fri och snabb leverans på miljontals produkter på Amazon.se.

telia.se/tv framgår vilka tv- och streamingpaket som inkluderar Prime Video, och vilka Prime-medlemsförmåner som ingår. Här listas även de sportpaket från Telia som erbjuder Premier League.

Om Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19 000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se

Välkommen till Telia

I över 165 år har vi skapat fler möjligheter för fler människor. Det är vårt arv, vår drivkraft och vår framtid. Med cirka 19000 medarbetare i sju länder, varav 4 100 kollegor i Sverige, erbjuder vi den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera och innovera för ett mer digitalt och hållbart samhälle. Från torpet till storstaden, kontoret till vardagsrummet och från vårdcentralen till bussresan skapar vi en bättre vardag. Det är Telia.

Läs mer på www.telia.se
Drift och avbrott hittar du på: https://www.telia.se/privat/driftinformation