Ny marknadsdirektör på Telenor Connexion

Ny marknadsdirektör på Telenor Connexion

Telenor Connexion har utsett Maria Willander till ny marknadsdirektör.

Telenor Connexion, den ledande nordiska leverantören av affärslösningar för uppkopplade produkter och tjänster, även kallat Internet of Things, har rekryterat Maria Willander som ny marknadsdirektör.

Maria Willander har arbetat i ledande marknadspositioner i över 15 år och kommer närmast från en liknande position på det svenska startupbolaget myFC som ligger bakom uppmärksammade bränslecellsladdaren PowerTrekk. Innan dess har Maria bland annat arbetat som marknadsdirektör för norra Europa på D-Link och marknadsdirektör för EMEA-regionen på FLIR Systems.

Maria Willander kommer att ansvara för att stärka Telenor Connexions varumärke globalt och för vidareutvecklingen av ett brett marknadsföringsprogram, vilket omfattar aktiviteter för att stötta försäljningen på företagets samtliga marknader.

– Det är oerhört spännande att få arbeta med den digitala utvecklingen i industri och samhälle. Telenor Connexion ligger långt framme när det gäller uppkopplade affärslösningar/Internet of Things och därför känns det extra kul att nu få bli en del av ett så drivande företag, säger Maria Willander tillträdande marknadsdirektör på Telenor Connexion.

– Jag tror att min erfarenhet från internationella företag med innovativa produkter inom framväxande tekniksegment kan bli till stor nytta i min nya roll och ser fram emot att ytterligare stärka Telenors Connexions marknadsposition, fortsätter hon.

– Jag välkomnar Maria till Telenor Connexion och är övertygad om att hennes gedigna erfarenhet av marknadsföring och försäljning inom tekniska bolag kommer att starkt bidra till den fortsatta utvecklingen av vårt företag, Rickard Widerberg, VP of Product Marketing på Telenor Connexion.

Maria Willander tillträdde sin nya roll den 14 september och kommer att rapportera till Rickard Widerberg, VP of Product Marketing. Hon tar över rollen efter Robert Brunbäck som går vidare inom Telenor Group, där han som VP of Internet of Things ska stärka koncernens satsning på Internet of Things.

Uppkopplad teknik (Internet of Things/IoT) skapar nya möjligheter att utveckla produkter, addera mervärde och skapa nya intäktsströmmar från digitala tjänster. Telenor Connexion har varit verksamt inom området i mer än 15 år och har tillsammans med företag som Volvo, Nissan, Scania, Hitachi, Verisure Securitas Direct och Telcare designat smarta och innovativa uppkopplade lösningar som implementerats över hela världen.