Vi skänker 18 000 kr till Världsnaturfondens arbete för att rädda världens regnskogar

Under Black Friday häromveckan valde vi att lyfta fram hållbarhetsfrågan i stället för att locka med speciella erbjudanden eller rabatter. Vi lovade då att vi skulle donera 5% av omsättningen på Black Friday till Världsnaturfondens arbete för att rädda världens regnskogar.

Glädjande nog nådde vi en omsättning på 352 000 kr den dagen. Med lite avrundning uppåt gav det 18 000 kr till Världsnaturfondens arbete för att stoppa avskogningen och återskapa förstörda skogar.

En annan sak vi gärna vill lyfta fram i samband med detta är att vi aldrig någonsin har fått så många positiva reaktioner från er kunder. Det var väldigt glädjande att så många hörde av sig med glada kommentarer och uppmuntrande ord. Det visar att vi är många som vill arbeta mer konstruktivt och långsiktigt och inte bara hetsa fram köphysteri.

Tack för det!

Träffa Erik Söderman - En teknisk mångsysslare med känsla för Packningstillverkning

I Sundsvall träffar vi Erik Söderman som är Produktionsledare på Rönnes. Erik håller koll på alla våra maskiner, ritningar och att allt blir tillverkat som det ska. Han är en sportig kille som gillar att träna och har åkt väldigt mycket längdskidor i sitt liv. Erik har jobbat på Rönnes sedan 2015 och trivs väldigt bra med dynamiken bland arbetskamrater och arbetsuppgifter.

Tillverkning av kundanpassade packningar är en av många varierande arbetsuppgifter.

Nu söker vi en operatör/lagerarbetare till vår packningstillverkning i Sundsvall

Vi söker just nu en mångsidig och kundfokuserad operatör/lagerarbetare som vill utvecklas och arbeta tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare på vår produktionsanläggning i Sundsvall. Du erbjuds ett omväxlande och roligt arbete i ett svenskt, ekonomiskt stabilt bolag som ingår i en börsnoterad koncern. Du får marknadsmässig lön och möjlighet till årsbonus när det går bra för företaget