Träffa vår expert på Packningar: Carl-Oskar Samuelsson

Träffa vår expert på Packningar: Carl-Oskar Samuelsson

I ett snöigt Sundsvall träffar vi Carl-Oskar Samuelsson på Rönnes. Carl-Oskar, eller Calle som han kallas, är Platschef på Rönnes som sedan 2019 är en del av Teknikprodukter. Calle är en sportintresserad kille som har spelat både hockey och fotboll. Han kommer ursprungligen från Älmhult i Småland, men kärleken tog honom till Sundsvall för många år sedan.

Calle är den på Teknikprodukter och Rönnes som hanterar flest frågor om packningar. Det faller sig naturligt eftersom han arbetat på Rönnes sedan 2010, och alltid med fokus på packningar och packningsmaterial. När Calle började på Rönnes så var de bara fyra anställda, som en liten familj och det gjorde att han trivdes väldigt bra. Nu, sen Teknikprodukter köpte upp Rönnes våren 2019 så känner han att det känns ungefär likadant, men att familjen bara blivit större.

Rönnes i Sundsvall är sedan 2019 en del av Teknikprodukter. Här tillverkar vi packningar och gummilister i alla tänkbara geometriska former och material, allt från standardpackningar till skräddarsydda speciallösningar. Den stora erfarenhet som finns av packningstillverkning tillsammans med en bred och flexibel maskinpark ger oss goda möjligheter att oss an olika sorters utmaningar från våra kunder. Många packningar skärs ut i våra digitalt styrda skärmaskiner medan vissa andra sorter lämpar sig bättre för stansning som vi också har inhouse. Det senaste tillskottet i maskinparken är en helt ny skärmaskin för gummilister och filtstrimlor. I den kan vi snabbt och effektivt skära ut långa lister och strimlor i alla sorters gummi, samt filt.

Träffa Erik Söderman - En teknisk mångsysslare med känsla för Packningstillverkning

I Sundsvall träffar vi Erik Söderman som är Produktionsledare på Rönnes. Erik håller koll på alla våra maskiner, ritningar och att allt blir tillverkat som det ska. Han är en sportig kille som gillar att träna och har åkt väldigt mycket längdskidor i sitt liv. Erik har jobbat på Rönnes sedan 2015 och trivs väldigt bra med dynamiken bland arbetskamrater och arbetsuppgifter.

Tillverkning av kundanpassade packningar är en av många varierande arbetsuppgifter.

Nu söker vi en operatör/lagerarbetare till vår packningstillverkning i Sundsvall

Vi söker just nu en mångsidig och kundfokuserad operatör/lagerarbetare som vill utvecklas och arbeta tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare på vår produktionsanläggning i Sundsvall. Du erbjuds ett omväxlande och roligt arbete i ett svenskt, ekonomiskt stabilt bolag som ingår i en börsnoterad koncern. Du får marknadsmässig lön och möjlighet till årsbonus när det går bra för företaget