Flexoring är enkelt. Du bestämmer mått och dimension. Vi levererar exakta o-ringar, oavsett storlek eller typ av utmaning.

TP-Skolan: O-ringar, del 4

Här kommer den fjärde och sista delen i vår serie om o-ringar. Denna gången pratar vi om Flexoring. Flexoring är enkelt. Du bestämmer mått och dimension. Vi levererar exakta o-ringar. Oavsett storlek eller typ av utmaning. Givetvis med högsta kvalitet och utan skarvar. Priset är det heller inget fel på. På så sätt får du inte bara en o-ring. Du får också maximal frihet till ditt projekt då vi formar oss helt runt din utmaning.

Det fiffiga med Flexoring är att du kan få vilken storlek du vill, över 200mm, helt utan verktygskostnader. Med en steg-för-steg vulkningsmetod vulkas o-ringarna för att sedan efterbakas i ugn och slutligen slipas för bästa möjliga tolerans. Du får alltså precis den storlek du vill ha. Lite snabbare, lite smidigare och till rätt pris. Flexoring mäter sig med allt och alla.

TP-skolan kommer snart tillbaka med nya avsnitt om andra produkter i vårt sortiment, bland annat hydrauliktätningar och kilremmar.

Träffa Erik Söderman - En teknisk mångsysslare med känsla för Packningstillverkning

I Sundsvall träffar vi Erik Söderman som är Produktionsledare på Rönnes. Erik håller koll på alla våra maskiner, ritningar och att allt blir tillverkat som det ska. Han är en sportig kille som gillar att träna och har åkt väldigt mycket längdskidor i sitt liv. Erik har jobbat på Rönnes sedan 2015 och trivs väldigt bra med dynamiken bland arbetskamrater och arbetsuppgifter.