Zpark och Homesolutions i samarbete. Foto: Mats Engfors (fotographic)

Zpark och Nordic Propeyes verksamhet Home Solutions ingår samarbete för att erbjuda elbilsladdningslösningar till bostadsrättsföreningar

Zpark, en ledande leverantör av smart laddinfrastruktur, och Nordic Propeye, experter på energieffektivisering och grön omställning i bostadsrättsföreningar och kommersiella fastigheter, har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med syfte att erbjuda bostadsrättsföreningar (BRF) i Sverige kostnadseffektiva och flexibla lösningar för elbilsladdning.

Samarbetet innebär att Nordic Propeyes verksamhet Home Solutions blir återförsäljare av Zparks laddningslösningar och kan erbjuda sina 550+ BRF-kunder kompletta och framtidssäkrade elbilsladdningslösningar där Zpark står för den tekniska infrastrukturen och expertisen inom laddteknologi.

Genom Nordic Propeyes flexibla finansieringsalternativ kan BRF välja att implementera laddinfrastrukturen utan stora initiala investeringar och istället betala per månad.

Installationen av laddpunkterna kommer att hanteras av Zparks certifierade partners runt om i Sverige för att säkerställa högsta kvalitet och service.

- Vi är mycket glada över samarbetet med Zpark och över att vi nu får tillgång till deras omfattande kunskap och högkvalitativa laddningslösningar. Tillsammans kan vi erbjuda en helhetslösning till BRF där våra flexibla finansieringsalternativ gör det enklare för BRF att fatta beslut om att installera laddinfrastruktur, säger Jacob Lundberg, sälj- och affärsutvecklingschef på Nordic Propeye.

- Vi ser en stor potential i samarbetet med Nordic Propeye tack vare deras förmånliga och unika finansieringsalternativ. Dessutom har de redan en stor kundbas, och vi tror att vi, tillsammans med våra installationspartners, har ett riktigt bra erbjudande till BRF, säger Erik Lexelius, Key Account Manager på Zpark.

Inbjudan till Webbinarium
För att få en djupare förståelse av vad samarbetet mellan Zpark och Home Solutions innebär och hur det kan gynna installatörer, bostadsrättsföreningar (BRF), och fastighetsägare, inbjuder vi till ett webbinarium.

Datum och tid: 12 september, kl. 09:00-09:30
På agendan:

• Laddstationer för 149 kr per laddpunkt/månad
  • Fördelarna för BRF och fastighetsägare
  • Fördelarna för installatörer
  • Genomgång av praktiska lösningar och finansieringsalternativ

Anmälan: Klicka här för att anmäla dig till webbinariet.

För ytterligare information
Jacob Lundberg, Sälj- och affärsutvecklingschef, Nordic Propeye, jacob.lundberg@propeye.se, 070-323 60 02
Erik Lexelius, Key Account Manager, Zpark Energy Systems, erik.lexelius@zpark.se, 0920-46 80 13

Om Zpark: Zpark Energy Systems driver den gröna omställningen med sina innovativa lösningar för energisystem och laddinfrastruktur. Med modulära system och teknik förenklar Zpark övergången till hållbar elektrifiering tillsammans med sina partners. Fokus ligger på långsiktig och hållbar elektrifiering genom ett helhetsperspektiv på framtidens laddinfrastruktur och energisystem. Läs mer om Zpark Energy Systems här.

Om Nordic Propeye: Nordic Propeye erbjuder tekniklösningar för individuell mätning av el, värme och vatten med bostadsrättsföreningar och kommersiella fastigheter som kunder. Tekniklösningarna mäter också temperatur, fuktighet, CO2, radonnivåer mm som kan användas för energibesparande och skadeförebyggande åtgärder. Produkterna bidrar till kostnadsbesparingar för kunderna, samt till minskade CO2-utsläpp, vattenförbrukning och ett förbättrat inomhusklimat. Home Solutions är ett affärsområde inom Nordic Propeye, och erbjuder Sveriges mest kompletta utbud av digitaliseringslösningar för bostadsrättsföreningar. Läs mer www.nordicpropeye.com.

Tech Invest North Group har investerat i unga innovativa teknikföretag sedan 2019 och har idag anställda i Sverige och Kalifornien, USA. Koncernen består av fem dotterbolag som alla arbetar på olika sätt för att påskynda den gröna omställningen. Grepit fokuserar på teknikkonsultation och inbyggda system, Zpark på e-mobilitet och laddningslösningar, Lasercom på laserskärning, Innovative Living på smarta bostäder och Netcoil på molnlösningar.