Zpark Duo T och M

Zpark Energy Systems inleder strategiskt samarbete med Elbilsvaruhuset

Zpark, ledande inom innovativa laddlösningar för elbilar, är glada att meddela ett strategiskt samarbete med Elbilsvaruhuset, en framstående aktör inom försäljning av laddningslösningar för elbilar och tillhörande produkter. Samarbetet syftar till att erbjuda Zparks laddlösningar tillsammans med installationstjänster till B2B-kunder.

-Vi är mycket glada över att samarbeta med Zpark och kunna erbjuda deras högkvalitativa laddboxar och system till våra kunder. Zpark har en unik lösning, framtagen specifikt för det svenska behovet där vi ser motorvärmare längs våra parkeringar idag. Genom att kombinera våra starka sidor kan vi erbjuda en komplett lösning som omfattar både produkter, försäljning och installation. Detta gör det enkelt och smidigt för företag, BRFer och kunder att ställa om till elbilar, säger Filip L. Sernhede, CEO & Co-Founder på Elbilsvaruhuset.

Zparks laddlösningar är kända för sin pålitlighet, användarvänlighet och avancerade teknologi som möter de högsta standarderna för säkerhet och effektivitet. Genom att integrera dessa laddlösningar i Elbilsvaruhusets erbjudande, kommer företagskunder att kunna dra nytta av en skräddarsydd lösning som inkluderar både hårdvara och professionell installation. Elbilsvaruhuset kommer att fungera som återförsäljare för Zpark, och hantera hela processen från förfrågan till installation, vilket ger kunderna en sömlös upplevelse.

-Elbilsvaruhuset har en stark marknadsnärvaro och ett fantastiskt rykte inom laddningslösningar för elbilar. Vi ser fram emot att tillsammans kunna erbjuda våra produkter till en bredare publik och bidra till en snabbare övergång till hållbar mobilitet. Genom detta samarbete kan vi garantera att våra kunder får en sömlös upplevelse från köp till installation, säger Erik Lexelius, Key Account Manager på Zpark.

Samarbetet innebär att företag som investerar i elbilar nu kan få allt de behöver på ett och samma ställe, inklusive rådgivning, försäljning, installation och efterföljande support. Detta minskar inte bara komplexiteten i övergången till elbilar utan ger också företag möjligheten att snabbt och enkelt dra nytta av de ekonomiska och miljömässiga fördelarna med elektrifiering.

För mer information angående samarbetet, vänligen kontakta:

Zpark: Erik Lexelius, Key Account Manager
E-post: erik.lexelius@zpark.se

Elbilsvaruhuset: Filip L. Sernhede, CEO & Co-Founder
E-post: filip@elbilsvaruhuset.se

Om Zpark:
Zpark Energy Systems driver den gröna omställningen med sina innovativa lösningar för energisystem och laddinfrastruktur. Med modulära system och teknik förenklar Zpark övergången till hållbar elektrifiering tillsammans med sina partners. Fokus ligger på långsiktig och hållbar elektrifiering genom ett helhetsperspektiv på framtidens laddinfrastruktur och energisystem. Läs mer om Zpark Energy Systems här.

Om Elbilsvaruhuset:
Elbilsvaruhuset är en framstående aktör inom försäljning av laddningslösningar för elbilar och tillhörande produkter, med ett starkt fokus på att erbjuda sina kunder högkvalitativa och hållbara lösningar. Läs mer om Elbilsvaruhuset här.

Tech Invest North Group har investerat i unga innovativa teknikföretag sedan 2019 och har idag anställda i Sverige och Kalifornien, USA. Koncernen består av fem dotterbolag som alla arbetar på olika sätt för att påskynda den gröna omställningen. Grepit fokuserar på teknikkonsultation och inbyggda system, Zpark på e-mobilitet och laddningslösningar, Lasercom på laserskärning, Innovative Living på smarta bostäder och Netcoil på molnlösningar.