Zpark Duo M

Konvertera befintliga motorvärmarstolpar till elbilsladdare med Zpark Duo

Fastighetsägare som vill göra sina parkeringsplatser redo för framtiden behöver inte leta längre. Med Zpark Duo M erbjuds en banbrytande lösning som gör det möjligt att enkelt konvertera befintliga motorvärmarstolpar till effektiva elbilsladdare, utan att några nya kabelinstallationer krävs. Genom denna lösning kan du tillgodose behoven hos alla biltyper.

En hållbar och framtidssäker lösning
Zpark Duo M är utformad för att enkelt integreras i befintlig infrastruktur. Tack vare enkla plug and play-lösningar kan befintliga motorvärmarstolpar anpassas till elbilsladdning utan att det krävs några nya kabeldragningar. Med modeller som M1 och M2, kompatibla med vanliga motorvärmarhuvar från GARO och ABB, blir omställningen smidig och enkel.

Fördelar med Zpark Duo M:

• Ingen ny kabelinstallation: Utnyttja befintliga motorvärmarstolpar för att undvika kostsamma och tidskrävande kabeldragningar.
  • Dubbel funktionalitet: Kombinera motorvärmare och elbilsladdning för att tillgodose behoven hos alla användare.
  • Framtidssäkring: Gör dina parkeringsplatser redo för framtiden med en hållbar och flexibel lösning.
  • Flexibel debitering: Välj mellan publik, privat eller alltid tillgänglig debitering för att möta olika behov.

Enkel hantering via Zpark Portal och App
Med Zpark Portal och app får du full kontroll över dina parkeringsplatser. Du kan enkelt övervaka och hantera både laddning och motorvärmare, samt välja hur du vill debitera dina användare. Detta ger dig en smidig och effektiv lösning som passar alla typer av fastigheter och användare.

Skapa en hållbar framtid
Genom att investera i Duo M kan fastighetsägare ta ett steg mot en mer hållbar och framtidssäker parkeringsinfrastruktur. Denna innovativa lösning är ett enkelt och kostnadseffektivt sätt att möta den växande efterfrågan på elbilsladdning, samtidigt som du bibehåller funktionaliteten hos dina befintliga motorvärmarstolpar.

För mer information eller för att boka en kostnadsfri konsultation på: Intresseanmälan | Zpark.

Om Zpark:
Zpark Energy Systems driver den gröna omställningen med sina innovativa lösningar för energisystem och laddinfrastruktur. Med modulära system och teknik förenklar Zpark övergången till hållbar elektrifiering tillsammans med sina partners. Fokus ligger på långsiktig och hållbar elektrifiering genom ett helhetsperspektiv på framtidens laddinfrastruktur och energisystem. Läs mer om Zpark Energy Systems här.

Tech Invest North Group har investerat i unga innovativa teknikföretag sedan 2019 och har idag anställda i Sverige och Kalifornien, USA. Koncernen består av fem dotterbolag som alla arbetar på olika sätt för att påskynda den gröna omställningen. Grepit fokuserar på teknikkonsultation och inbyggda system, Zpark på e-mobilitet och laddningslösningar, Lasercom på laserskärning, Innovative Living på smarta bostäder och Netcoil på molnlösningar.

Zpark och Homesolutions i samarbete. Foto: Mats Engfors (fotographic)

Zpark och Nordic Propeyes verksamhet Home Solutions ingår samarbete för att erbjuda elbilsladdningslösningar till bostadsrättsföreningar

Zpark, en ledande leverantör av smart laddinfrastruktur, och Nordic Propeye, experter på energieffektivisering och grön omställning i bostadsrättsföreningar och kommersiella fastigheter, har tecknat ett strategiskt samarbetsavtal med syfte att erbjuda bostadsrättsföreningar (BRF) i Sverige kostnadseffektiva och flexibla lösningar för elbilsladdning.