Eatery Delivery i samarbete med Taxi Stockholm

Tillsammans lanserar de nu en ny matleveranstjänst med färdiglagad mat till familjevänliga priser

När förutsättningarna plötsligt förändras tvingas vi att bli mer kreativa. En hårt drabbad sektor i dessa tider är konferens- och restaurangbranschen där restauranger i Stockholmregionen menar på att man redan sett en minskning på 70 – 80 % i omsättning. Som svar på detta lanserar uppstickaren Eatery idag en ny matleveranstjänst tillsammans med Taxi Stockholm.

På mindre än två veckor gick den snabbt växande konferens- och restaurangkedjan Eatery från bokningsrekord till ett helt låst läge där konferens-och festdelen genererade noll kronor i intäkter. Snart därefter kunde man konstatera att antalet lunchbesökare minskat med 75 %. Men detta har inte stoppat doldisen Eatery från att sticka ut hakan. Nu lanseras en helt ny matleveranstjänst som syftar till att konkurrera med de befintliga matleveransjättarna. Eatery Delivery vill nu erbjuda kunderna portions- och storpack av vällagad mat, fräscha sallader, nygräddade bakverk och drycker direkt till hemmet eller kontoren.

– Vägen ur krisen tror vi behöver vara synonymt med att låta nya kreativa idéer få ta plats. Det var så idén om Eatery Delivery föddes. Om gästerna inte kan komma till oss, behöver vi komma till dem. Vi vill rita om kartan för hur privatpersoner och företag idag beställer hem mat genom att erbjuda svenska matklassiker, för en rimlig peng, som enkelt värms upp i hemmen/kontoren och som har en hållbarhet på 3-5 dagar. Vi är stolta över att få teama upp med Taxi Stockholm som med sina förare bidrar till att maten säkert och tidseffektivt levereras hem till dörren, säger Martin Sandgren, en av ägarna till Eatery och initiativtagare till tjänsten.

De rådande karantäntiderna har slagit hårt mot Taxi Stockholm som även dem fått känna på hur antal resenärer kraftigt minskat. Niclas Roll, från Taxi Stockholm kommenterar samarbetet såhär;

– Det här tuffa tiderna sätter prov på vår förmåga att snabbt anpassa oss efter de nya behov människor har. Det har vi lyckats med i det här fallet tillsammans med The Eatery. Under de senaste veckorna har vi testat tjänsten och hur leveransen fungerar på cirka 50 kunder och det har varit lyckat, säger Niclas Roll.

Flera diskussioner förs nu också med välkända kockar och bagare som kommer att kunna göra olika typer av gästspel med spännande rätter och smaker. Först ut är den erkända konditorn Magnus Johansson vars bullar och bröd redan nu finns i sortimentet.

Tjänsten finns tillgänglig från och med den 16 april 2020. För mer info - besök www.eatery.se. För mer information eller fler bilder, vänligen kontakta: Martin Sandgren, styrelseordförande och initiativtagare till Eatery Delivery.

martin.sandgren@eatery.se 070 – 5495404

Henrik Boström

Presskontakt Marknads- och försäljningschef Stockholm 0709 950 590

Taxi Stockholm 15 00 00 AB är ett bolag i koncernen Taxi Stockholm där även Sirius Omsorg och Taxiutrustning ingår. Nätverket Svea Taxi Allians som består av ett femtiotal partners över hela Sverige är också en del av Taxi Stockholm. Pernilla Samuelsson är koncern-VD sedan januari 2024.