Taxi Stockholms jultomte är äntligen tillbaka

Taxi Stockholms jultomte är äntligen tillbaka

I jul kommer taxitomten, Stockholms egen jultradition, tillbaka. Förra året pausades tjänsten på grund av pandemin och i många familjer blev det första gången på många år som taxitomten inte besökte på julafton. Vid midnatt natten mot 23 november öppnar Taxi Stockholms tomtebokning och nytt för i år är att tomten bokas digitalt.

Taxi Stockholms tjänst taxitomten är en älskad tradition både för våra medarbetare och för stockholmarna. Traditionen startade 2004 då en förälder kontaktade Taxi Stockholms växel. Hon vill så gärna överraska sina barn på julafton. Sedan dess har de som önskar en taxitomte till jul blivit fler och fler och för många en bestående tradition och tusentals julaftonsbesök har gjorts av taxitomten sedan starten.

Henrik Boström som är sälj- och marknadschef på Taxi Stockholm tror att taxitomtens återkomst är efterlängtad och att julen i år kommer att handla mindre om att köpa saker till varandra och mer om att vara tillsammans.

- Pandemin och oro för klimatet påverkar våra konsumtionsmönster och prioriteringar. Jag tror att julen kommer att handla om att få träffa våra nära, rå om varandra och tillsammans uppleva den där speciella stämningen. Därför är det så roligt att Taxi Stockholms tomtar äntligen kan få bidra till tindrande ögon och julmagi igen, säger Henrik Boström.

Det brukar vara rusning efter taxitomten när bokningen öppnar och många hänger på låset. De mest populära tiderna på julafton tar slut fort men det brukar finns strötider kvar att boka efter det. Tomtebokningen öppnar på webben natten mot 23 november och är öppen till och med 16 december.

Om taxitomten

• Bokningen öppnar vid midnatt, natten mot 23 november.
  • Tomtebeställningar görs på hemsidan www.taxistockholm.se/sv/tomte.
  • Kostnad:
    Julafton mellan kl. 9-11, kl. 11-13 och kl. 19-21: 785 kronor/30 minuter
    Julafton mellan kl. 13-15, kl. 15-17 och kl. 17-19: 950 kronor/30 minuter
    Övriga dagar: 1570 kronor /60 minuter
  • Det går att få en taxitomte från 16 december fram till nyår.
  • De som bokar är både familjer och företag. De flesta vill ha en tomte på självaste julafton men många bokar också till företagsevent, julfesten eller liknande.

Presskontakt Kommunikationsansvarig 0707882700

Taxi Stockholm 15 00 00 AB är ett bolag i koncernen Taxi Stockholm där även Sirius Omsorg och Taxiutrustning ingår. Nätverket Svea Taxi Allians som består av ett femtiotal partners över hela Sverige är också en del av Taxi Stockholm. Pernilla Samuelsson är koncern-VD sedan januari 2024.