TUI:s kryssningsfartyg kommer att göra fyra stopp i Stockholm under sommaren, där Taxi Stockholms bilar  står till förfogande.
TUI:s kryssningsfartyg kommer att göra fyra stopp i Stockholm under sommaren, där Taxi Stockholms bilar står till förfogande.

Taxi Stockholm inleder ett nytt samarbete med researrangören TUI

Taxi Stockholm ingår i ett exklusivt samarbete med TUI för att förse deras kryssningsresor med transporttjänster på land. TUI:s kryssningsfartyg kommer att göra fyra stopp i Stockholm under sommaren, där Taxi Stockholms bilar kommer att stå till förfogande.

– Vi är glada över att ingå i ett samarbete med TUI och att vi får chansen att visa upp Stockholm från sin bästa sida. Vi har en historia av tidigare samarbeten men det här är första gången som vi arbetar med TUI:s kryssningsresor, säger Johan Berkerud, projektledare inom upphandling på Taxi Stockholm.

Tanken bakom samarbetet mellan TUI och Taxi Stockholm, är att bidra till att stärka Stockholms turistindustri och ge TUI:s passagerare en bra upplevelse av staden.

TUI är en ledande researrangör som erbjuder olika resepaket för semestern, däribland kryssningsresor runt om i världen.

Henrik Boström

Presskontakt Marknads- och försäljningschef Stockholm 0709 950 590

Taxi Stockholm 15 00 00 AB är ett bolag i koncernen Taxi Stockholm där även Sirius Omsorg och Taxiutrustning ingår. Nätverket Svea Taxi Allians som består av ett femtiotal partners över hela Sverige är också en del av Taxi Stockholm. Pernilla Samuelsson är koncern-VD sedan januari 2024.