TCS lanserar banbrytande plattform för generativ AI

TCS lanserar banbrytande plattform för generativ AI

Tata Consultancy Services (TCS) har lanserat TCS AI WisdomNext, en plattform som samlar flera tjänster för Generativ Artificiell Intelligens (GenAI) i ett enda gränssnitt. Plattformen har till syfte att göra det möjligt för organisationer att snabbt implementera nästa generations teknik i stor skala, till lägre kostnader och inom gällande regelverk.

GenAI har ett brett användningsområde inom företagens hela värdekedja. Lösningsdesigners runt om i världen upplever dock svårigheter med att välja, experimentera med och avgöra vilka grundläggande modeller som är bäst lämpade för deras behov. Dessa modeller utvecklas ständigt och erbjuder olika funktioner gällande användningsområden, kostnader och effektivitet. TCS-rapporten "AI for Business", en omfattande undersökning om AI:s inverkan på företag, visar att företagsledare generellt sett är positiva till AI:s potential, men att de är mindre säkra på hur de ska införa tekniken.

TCS AI WisdomNext hjälper företag att välja rätt modeller och förenklar designarbetet för nya affärslösningar med hjälp av GenAI-verktyg. Plattformen gör det även möjligt att återanvända befintliga komponenter för att påskynda designprocessen.

"TCS AI WisdomNext hjälper våra kunder att dra nytta av GenAI för att frigöra den fulla potentialen i deras data, driva större affärsinnovation och effektivitet samt skapa ett försprång gentemot konkurrenter. Kunderna uppskattar den nya plattformens förmåga att navigera en mångsidig och snabbt föränderlig AI-marknad. WisdomNext gör det även möjligt att snabbt skapa "art-of-the-possible"-lösningar. Vi löser affärsproblem och hjälper våra kunder att omdefiniera vad det innebär att utnyttja kraften i GenAI. Den snabba implementeringen av GenAI och att uppleva vad det innebär för affärsresultaten är något som våra kunder ser som mycket spännande”, säger Siva Ganesan, chef för AI.Cloud Unit på TCS.

Under den inledande testfasen har TCS redan använt verktyget för många av sina största kunder för att skapa värde och bygga prototyper. Exempel på detta inkluderar:

• Snabbare försäljning för ett utomhusreklamföretag i USA, med realtidstillgänglighet av lager och offertgenerering med kartintegration.
  • Ökad produktivitet och effektivitet genom hela livscykeln för migrering och modernisering av tillämpningar för en ledande amerikansk försäkringsgivare.
  • Förbättrad kundupplevelse genom en smart bolåneassistent för en ledande bank i Storbritannien.

TCS AI WisdomNext är en integrerad orkestreringsplattform för AI med följande funktioner:

• Förkonfigurerade branschlösningar
  • Intelligenta "utvärderingsbotar" som gör det möjligt för organisationer att jämföra tillgängliga GenAI-modeller och relaterade teknikval, vilket hjälper dem att fatta mer välgrundade beslut.
  • Scenarier för att optimera GenAI-driftskostnader med hjälp av plattformens inbyggda intelligens.
  • Centraliserad styrning med inbyggda skyddsräcken för att säkerställa efterlevnad av lokala regler och bästa praxis.
  • Sömlös portabilitet mellan molnplattformar och GenAI-ekosystem.
  • Möjlighet att skapa hyperanpassade personliga upplevelser, vilket banar väg för högre kundnöjdhet.

TCS AI.Cloud-enhet sammanför TCS förmågor inom molnteknik och artificiell intelligens för att tillgodose kundernas behov. Den omfattande portföljen av GenAI-tjänster och -lösningar inkluderar konsultation och rådgivning, lösningsdesign och prototypframtagning, träning och finjustering av storskaliga språkmodeller, design av skyddsräcken, projektleverans samt löpande underhåll. TCS erbjuder även ett ramverk för ansvarsfull AI som hjälper företag att navigera användningsområdena för AI etiskt och säkert.

TCS är med över 300 000 medarbetare som är utbildade i grundläggande AI- och maskininlärningsteknik, inklusive GenAI, redo att bygga en av världens största AI-kompetenta arbetsstyrkor. Detta säkerställer att vi har den expertis som krävs för att hjälpa dig att utnyttja kraften i AI och uppnå dina affärsmål.

TCS AI WisdomNext är tillgängligt för kunder nu. För mer information, besök https://on.tcs.com/TCS-AI-WisdomNext

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden

TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elva år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm