Långsiktigt samarbete med ständig produktutveckling i fokus

TCS och Tre har samarbetat över 18 år på den svenska marknaden. Tillsammans har de verkat för en arbetsmodell som bidragit till en innovativ utvecklingsmiljö. Tre är en av de ledande telekomoperatörerna på den svenska marknaden och har dessutom varit drivande i att förändra densamma.

– TCS och Tre har tillsammans drivits av innovation och samverkan från båda sidor. Tre har ett starkt fokus på att ständigt förbättra sin produktutveckling och arbetssätt, allt i syfte att vara bland de främsta på marknaden och hålla sig framför konkurrensen. Vi är väldigt stolta över vårt 18-åriga samarbete och ser fram emot fortsatta framgångar och det framtida projektet som följer med det, säger Benu Cherian, affärsansvarig i Norden för TCS.

Tre, eller Hi3G Access AB vilket är det officiella företagsnamnet, bildades 1999 inför fördelningen av 3G-licenser för den svenska marknaden. Företaget var ett av de fyra bolag som tilldelades en licens av tillsynsmyndigheten Post- och telestyrelsen (PTS). Tre och TCS har följt varandra sedan 2004 vilket är en väldigt lång relation. Det innebär också att de följt varandra under en väldigt spännande del av telekomhistorien, med alla de utmaningar och förändringar branschen mött.

Mer om samarbetet i filmen nedan:

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 50 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 615 000 högutbildade konsulter i 46 länder. Bolaget omsatte 25,7 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2022 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden

TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 13 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige nio år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information och följ nyheter om TCS på @TCS

Presskontakt Nordic Head of Marketing & Communication 0046703178024

Välkommen till Tata Consultancy Services TCS!

TCS är ett globalt företag som erbjuder konsulttjänster och affärslösningar inom IT. I över 56 år har TCS samarbetat med flera av världens största företag under deras digitala transformationsresor. De tekniktjänster och -lösningar TCS erbjuder levereras via deras unika leveransmodell Location Independent Agile™. TCS är en del av Tata Group, Indiens största industrikonglomerat, och har över 601 000 högutbildade konsulter i 55 länder. Bolaget omsatte 29 miljarder USD under räkenskapsperioden som avslutades 31 mars 2024 och är noterat på BSE (tidigare Bombay Stock Exchange) samt NSE (National Stock Exchange) i Indien. TCS aktiva arbete mot klimatförändringar och prisbelönta arbete i samhällen över hela världen har belönats med en plats i ledande hållbarhetsindex MSCI Global Sustainability Index samt FTSE4Good Emerging Index.

Tata Consultancy Services (TCS) på den nordiska marknaden
TCS etablerades i Norden år 1991 och har i dag cirka 20 000 medarbetare som arbetar för kunder i Sverige, Finland, Norge och Danmark. Under de senaste 15 åren har TCS i Norden rankats som den bästa leverantören av IT-konsulttjänster av sina kunder. TCS har dessutom utsetts till ”Top Employer” i Sverige elfte år i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute.

Besök www.tcs.com för mer information.

Mäster Samuelsgatan 42
SE 11157 Stockholm Stockholm