Foto: Marko Stampehl

Baltic Princess återgår till rutten mellan Stockholm och Åbo under sommarsäsongen 2024

Nu återgår Tallink Silja Lines fartyg Baltic Princess till sin populära rutt mellan Stockholm och Åbo. Under högsäsongen 2024 kommer fartyget att återuppta sina morgonavgångar från Stockholm, vilket ger resenärer möjligheten att uppleva en bekväm och underhållande 23-timmarskryssning över Östersjön. Idag, den 3 juni, sker fartygets första avgång från Stockholm till Åbo för sommaren.

Baltic Princess avgår dagligen från Värtahamnen i Stockholm klockan 07:10 och ankommer till Åbo klockan 19:15 (lokal tid). Fartyget avgår sedan från Åbo vid 20:15 och returen till Stockholm sker följande morgon, med ankomst till Värtahamnen klockan 06:10.

Baltic Princess återgår till rutten Åbo-Kapellskär från och med den 18 augusti 2024, med undantag för två kryssningar mellan Åbo och Stockholm, som är planerade för den 14–16 oktober 2024 och den 11–13 november 2024.

Mat, dryck och underhållning ombord

Resenärerna kan njuta av en resa fylld med nöjen och bekvämligheter ombord på Baltic Princess. I Starlight bjuder illusionisten Andrew O’Ryan på en spektakulär magishow två gånger per kväll under sommaren. Det finns också ett brett utbud av mat och dryck, inklusive den populära Grande Buffet och flera à la carte-restauranger såsom Tavolàta, Happy Lobster och Grill House.

För de som vill dansa natten lång erbjuder The Club och Iskelmä Baari musik och dans, medan Piano Bar och Sea Pub erbjuder en mer avslappnad atmosfär med goda drinkar och trubadurmusik.

För de yngre passagerarna finns Summer Center och Silja Land, som erbjuder större lekområden och massor av aktiviteter för barnen, inklusive bollhav, Playstation-spel och pyssel.

Tallink Silja Line ser fram emot att välkomna resenärer ombord på Baltic Princess och erbjuda en minnesvärd resa mellan Stockholm och Åbo under sommaren.

För mer information och bokning, vänligen besök vår hemsida.