Direktflyg mellan Taiwan och England

Den 28 mars invigde det taiwanesiska flygbolaget China Airlines sin direkta flygförbindelse från Taipei i Taiwan till London.  Det är den första direkta flygförbindelsen mellan Taipei och London. Flygningen, som tar cirka 14 timmar och kommer att ske tre gånger i veckan, kommer att underlätta för resenärer till och från Europa.

Sedan tidigare har China Airlines direkta flygförbindelser från Taipei till Rom, Frankfurt, Amsterdam, och Wien.

Den taiwanesiska regeringen har tidigare i år meddelat att nya flyglinjer planeras att öppna i slutet av oktober mellan Songshan Airport i centrala Taipei och centrala flygplatser i Shanghai (Hongqiao), Seoul (Gimpo) och Tokyo (Haneda). Med tanke på Taiwans geografiska läge i mitten av Östasien är det lätt att ta sig till de flesta delarna av regionen på bara några timmar. Det har aldrig varit så bekvämligt som det är nu att resa i Östasien, med alla större städer bara en kort flygresa bort från Taipei.

• taipei
  • taiwan