Dagens Industri och Google utser Tailor Store till årets Digitala Gasell

E-handelsföretaget Tailor Store i Helsingborg utsågs vid Dagens Industris Gasellfest i Malmö ikväll till årets Digitala Gasell i Skåne och Blekinge.

- Riktigt kul att vi blir uppmärksammade på detta sätt, säger Jan Höjman, vd Tailor Store.  Det inspirerar oss att jobba vidare mot fortsatt tillväxt och jag hoppas att vi även kan inspirera andra entreprenörer att använda internet på ett kreativt sätt för att skapa tillväxt och arbetstillfällen i regionen.

Priset som delas ut i samarbete med Google tilldelas de gasellföretag som använder internet och dess möjligheter till att antingen växa sin egen affär eller för att utveckla andra företag. De regionala vinnarna går vidare till en riksfinal i Stockholm den 3:e december då Sveriges Digitala Gasell utses.

• måttbeställd
  • digital gasell
  • di gasell
  • di

Tailor Store utsett till Gasellföretag för andra året i rad

Tidningen Dagens Industri utser varje år Gaseller bland Sveriges mest snabbväxande företag. Helsingborgsbaserade Tailor Store har för andra året i rad nått Gasellstatus genom en tillväxt på över 300% under de senaste fyra åren samtidigt som man visar ett positivt resultat.

Tailor Store vinner silver i Barcelona

Igår kväll, vid den globala e-handelskonferensen i Barcelona, slutade Tailor Store, som representerade Sverige, på en fin andra plats efter vinnaren thomann.de från Tyskland.

Tailor Store utsedd till "Årets distans- och e-handlare 2010"

Tailor Store utsågs till "Årets distans- och e-handlare" vid Distanshandelsdagen i Borås. Tailor Store kommer därmed att representera Sverige när "European e-commerce and Mail Order Trade Association" (EMOTA) i maj nästa år utser europas bästa e-handlare.