Kämparglöd och svett i Skrapan

Den 30 oktober genomfördes ”Försten Upp” i Skrapan i samarbete med Svarta Lådan. 83 stycken deltagare mellan åldrarna 20 och 60 år sprang upp för 24 våningar med totalt 436 trappsteg. Vinnartiden var makalösa 1.48 minuter.

Lördagen 30 oktober samlades 83 stycken män och kvinnor i Skrapan för att delta i löpartävlingen ”Försten Upp”.  Alla var de exalterade för att bestiga de 24 våningarna snabbast och klockan 12.00 gick starten.

-          Skrapan är en livstilsgalleria med ett brett utbud av mode, teknik, sport och hälsa, säger Marita Floman, centrumledare på Skrapan. Att vi tillsammans med Svarta Lådan har inspirerat stockholmare till att motionera på ett annorlunda och kul sätt genom ”Försten Upp” är vi mycket stolta över, fortsätter Marita Floman.

Bäste man blev Brian Nielsen. En maratonlöpare som sprang upp på den otroliga tiden 1.48 minuter. Snabbaste kvinnan upp blev brevbäraren Ulrika Johansson, 35 år, på tiden 2 minuter blankt.

-          ”Jag iväg, en brevbärare i expressfart, i ilfart, upp, upp, upp... Allt gick så mycket fortare över än vad jag trott. Helt plötsligt var jag i mål och jag kände torrhostan ta över allt i min närhet”, skriver Ulrika Johansson på sin blogg.

Tredjepristagaren Martin Peth beskrev loppet som att springa rakt in i ett träd. Det var han inte ensam om att tycka. Mycket mjölksyra, värkande lungor och svordomar var det fullt av under och efter loppet. Trots detta tyckte alla deltagare att ”Fösten Upp” var en kul och annorlunda löptävling som de gärna ställer upp i igen. En av deltagarna genomförde loppet två gånger. Om det var för att hon tyckte det var kul eller för att hon inte var nöjd med sin första sluttid är oklart.

-          Jag sprang på tiden 2.40 minuter och jag är mycket nöjd, säger Peter Edenberg, koordinator på Svarta Lådan. Både vi och deltagarna tyckte tävlingen var riktigt kul och vi ser fram emot nästa års ”Försten Upp”, fortsätter Peter Edenberg.

1:a pris: 2 veckors hemlevererad mat från Svarta Lådan och ett halvårskort på Nordic Military Training.
Gick till Brian Nilsen (34 år) och Ulrika Johansson (35 år)

2: a pris: 8 luncher från Svarta Lådan
Gick till Nils Zätterström (29 år) och Sofie Forsgren (35 år)

3:e pris: 4 luncher från Svarta Lådan
Gick till Martin Peth (27 år) och Isabelle Franzen (24 år)

Hederspris: En pulsklocka från Polar
Gick till tävlingens äldsta deltagare Yvonne Levinovitz (57 år)

För fullständig resultatlista se bifogat dokument i detta pressmeddelande.  Bilder och filmer från "Försten Upp" finns på Skrapans Facebooksida samt på YouTube.

Marita Floman
marita.floman@vasakronan.se
Tel: 0700-920392

Peter Edenberg
Arrangör
peter.edenberg@svartaladan.se

• galleria
  • trapplopp
  • trapprace
  • löpning
  • löpartävling
  • löparlopp
  • nordic military training
  • polar
  • svarta lådan
  • sport
  • idrott
  • götgatan

Handlare i Skrapan
3mediacenter, Akademibokhandeln, Björn Borg, Dressroom, The Casbah, dStore, Etc, Game, Grooming, Hair Cut, Intersport, Kjell & Company, Melli, Levi’s Store, Life, Monki, Occhio Optik, One Off, ONOFF, Scorett, The Phone House, Vetehörnan, Espresso House, Svarta Lådan, Götgatan Stories, Imperiet, Och himlen därtill, Friskis&Svettis och Doc Morris.

Gallerian Skrapan hittar du på Götgatan 76-78 i Stockholm.
Öppettider: Måndag-fredag 10-20. Lördag 10-18. Söndag 11-18.

För mer information om Skrapan se www.skrapan.se.

Skrapan ägs av Vasakronan som är Sveriges största fastighetsbolag med ett fastighetsbestånd värderat till ca 73 miljarder. Vasakronan erbjuder kontor, butiker och bostäder i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Malmö och Lund. Vasakronan arbetar långsiktigt med största möjliga hänsyn till både människor och miljö. Mer information om Vasakronan finns på www.vasakronan.se.