CyberLock logo med två låscylindrar utrustade med cyberlock

DataProtect Sverige AB tar CyberLock till den svenska marknaden

CyberLock är ett nyckelbaserat åtkomstkontrollsystem som är utformat för att öka säkerhet, spårbarhet och nyckelkontroll i hela din organisation.
Baserat på en unik design av elektroniska låscylindrar och programmerbara nycklar löser CyberLock säkerhetsproblem som inget annat system kan.

Fördelar
Mångsidig:
CyberLock cylindrar kan enkelt monteras inte bara på dörrar utan även på grindar, lastbilar, transportcontainrar och andra mobila och fjärranslutna tillgångar. Full tillgångskontroll är nu möjlig på tillgångar som tidigare var begränsade till endast mekaniska lås och nycklar.

Kostnadseffektivt:
Elektroniska cylindrar installeras utan ström eller kablar vilket gör installation och installation snabb, enkel och prisvärd. Batterierna i CyberKey nycklarna ger CyberLock cylindrarna energi och kringgår behovet av att installera och underhålla dyra ledningar.

Överlägsen nyckelkontroll:
Nycklar är programmerade med åtkomstbehörigheter för varje enskild användare. Om en nyckel går förlorad kan den enkelt inaktiveras i systemet. CyberLock erbjuder cirka 300 olika låscylindrar, men kan specialanpassas om man har andra behov.

DataProtect erbjuder idag dessa avancerade lås i Casevas säkerhetväskor, men kan nu även förse kunden med en helhetslösning. Den elektroniska nyckeln kan hantera upp till 12 000 lås och lagrar över 10 000 event som läses ut ur låsen vilket gör att spårbarheten på alla öppningar är möjlig. Ett användningsområde är t.ex. att försökra sig att enheter inte blivit öppnade utan ett godkännande och hela kedjan är loggad.

Vi är mycket glada att kunna erbjuda ett komplett sortiment av CyberLocks produkter och vi gör det i samarbete med CyberLocks Platinum partner Sellox UK. De har hög kompetens och genom detta samarbete kan vi ta CyberLock till den svenska marknaden säger VD Claes Kylemark.

CyberLock används i högsäkerhetsanläggningar världen över