SystemHouse Solutions kortläsare xCR-SD G2 med monterat vandalskydd

Nya tillbehör ökar kortläsarnas livslängd och säkerhet

SystemHouse Solutions har tagit fram vandalskydd till sina kortläsarfamiljer. ”Vandalskydden är en efterfrågad produkt och vi är mycket nöjda över såväl funktionalitet som utseende”, säger Jonas Ahlgren, försäljningschef på SystemHouse Solutions.

Ökad i säkerhet i särskilt utsatta miljöer är bakgrunden till de nya vandalskydden. Vandalskyddet absorberar och avleder yttre krafter framifrån och från sidorna och skyddar kortläsaren från sabotage och vandalism. Det utbytbara displayglaset i vandalskyddet skyddar läsarens display från sprickbildning och repor från vassa objekt. Den släta och lutade ramen gör det svårt att använda läsaren som fotsteg vid försök till klättring.

Vandalskyddet finns i tre varianter, en variant som passar kortläsaren BCR-S Mini G2 samt två varianter, med eller utan displayskydd, som passar till kortläsararen BCR-SD G2. För montering på ojämna ytor eller på metallytor har vi även tagit fram en monteringsram.

Kategorier

SystemHouse Solutions erbjuder marknadsledande integrerade säkerhetslösningar inom larm- och passagekontroll, besökssystem och brandsäkerhet. Med fokus på hög driftsäkerhet, moderna funktioner och optimal användarvänlighet underlättar SystemHouse Solutions Integrasystem vardagen för hundratusentals användare i mer är 2000 installationer på den skandinaviska marknaden.

Anna-Karin Tullock

Presskontakt Communications Manager +46 722493505

Smarter buildings - Better security

SystemHouse Solutions AB is a leading supplier of security products and services in the Nordics. We provide customized solutions within access control and intrusion alarm, fire safety and visitor management to major customers in key industries such as hospitals, universities, prisons, airports and offices.

SystemHouseSolutions AB

Mikrofonvägen 28