Vems pumpa blir störst?

Sysav anordnar en pumpatävling där den som odlar fram den största pumpan kan vinna en valfri trädgårdskurs från Ulriksdals trädgårdar på Österlen eller en födelsedagsfest i Skånes Djurpark (barnklassen)! Den som köper fyra säckar plantjord för 100 kronor, mellan den 31 mars och den 9 april, får en påse med jättepumpafröer från Weibulls och tävlingsinstruktioner. Med tävlingsinstruktionen finns en anmälningsblankett. Fyll i denna och skicka per post till Sysav (portot är betalt) senast den 31 maj så är du med i tävlingen. Priser Du kan tävla i vuxenklassen eller i barnklassen (upp till 15 år). Förstapris i vuxenklassen är en valfri trädgårdskurs från Ulriksdals trädgårdar i Kivik. Värde 1100 kronor. Priset gäller för en person. Andrapris är 8 säckar plantjord och tredjepris är 4 säckar plantjord. Förstapris i barnklassen är en annorlunda födelsedagsfest hos djuren i Skånes Djurpark. Priset gäller en fest för 10 barn. Värde 1100 kr. Andrapris är ett årskurs till Skånes Djurpark för 2 personer, tredjepris ett årskort till Skånes Djurpark för 1 person. Så här koras vinnaren! Den som odlat fram den största pumpan vinner. Har två tävlanden samma vikt på sina pumpor kommer den pumpa som har störst omkrets (bredaste delen mäts) att vinna. Vinnaren koras på Spillepengdagen den 26 augusti i Malmö. Beslut om vinnare går inte att överklaga! Invägning Under helgen den 25 och 26 augusti finns två invägningsställen i södra Skåne. Den 25 augusti kan man ta sin pumpa till återvinningscentralen på Hedeskoga i Ystad och väga in den under ordinarie öppettider, 9-13. Den 26 augusti kommer invägningsmöjlighet att finnas på Spillepengdagen på Spillepengs fritidsområde i Malmö mellan klockan 11 och 13. Detaljer om var på området pumpan kan vägas in finns på webbplatsen senast en vecka innan invägningen. Vinnaren koras på Spillenpengdagen i Malmö den 26 augusti. OBS! Vi reserverar oss för att fröerna kan ta slut! För mer information kontakta Gunilla Carlsson, informationschef på 040 – 635 18 04 eller Ann Thorén, hortonom på 040 – 635 20 83.