Showtime för synskadade!

Tomas Ledin har inte mer än haft premiär på sin första scenshow förrän det planeras för ännu ett uruppförande. Syntolkning Nu kan berätta att den 30 november blir det premiär för alla fans som hör, men inte ser honom lika bra. Sista onsdagen i november sker nämligen den allra första syntolkningen av en show och först ut blir Rondo på Liseberg med "Ledin Showtime".

-  Jag har tio procents syn på ett öga. Det gör att min synskada betecknas som synsvag. Därför ser jag fram mot att få sitta i publiken och ha samma möjlighet som alla seende att få ta del av Tomas Ledins show, säger Peter Lindqvist.

Peter Lilliecrona från Syntolkning Nu berättar att man bokat matplatser men även parkettplatser för de som inte vill äta.

Syntolkning Nu och de synskadade förbereder sig på en energifylld och festlig helkväll där de kommer få uppleva låtarna och artisteriet på ett helt nytt sätt i en storslagen show. Det blir SHOWTIME för alla besökare och för Sveriges folkkäre pop- och rockkung.

Syntolkningen sker i ett samarbete mellan 2Entertain, Vicky Nöjesproduktion, Liseberg, Live Nation och Syntolkning Nu.

• rondo
  • showtime