Kommande veckas syntolkningar, V27

Syntolkning Nu informerar om kommande syntolkningar runt om i Sverige. Informationen är hämtad från kalendern hos föreningen Syntolkning Nu i Sverige.

• 6/7 - Kronjuvelerna, biografen Bergakungen i Göteborg. Filmen har inte mer än haft premiär förrän Syntolkning Nu tar tag i filmen och börjar förbereda syntolkningen.
    - Dessvärre är jag bortrest, för annars hade det varit kul att lyssna på vad syntolken ser och förmedlar, säger huvudrollsinnehavaren Alicia Vikander till Syntolkning Nu.
    - Jag hoppas att inte alla hunnit på semestrar, sommarlov och andra aktiviteter på andra orter utan kan komma till bion, säger den ansvariga syntolken Linda Wångblad.

Syntolkning Nu skickar på fredagseftermiddagarna ut kort information om kommande veckas syntolkningar runt om i Sverige. Alla syntolkningar som sker, även andra syntolkningar utöver de som Syntolkning Nu arrangerar och genomför, presenteras även kontinuerligt på hemsidan. Vi kan dock inte garantera att vi är heltäckande, då vi i vår tur är beroende av information.
Syntolkning Nu riktar mycket av sin information till seende anhöriga och vänner så att dessa i sin tur kan berätta vad som erbjuds. En del evenemang kan vara uppbokade långt i förväg, men finns intresse brukar det lösa sig till det bästa.

• bill skarsgård
  • björn gustavsson
  • alicia vikander
  • kronjuvelerna