Michael Grimborg blir ny Koncernmarknadschef hos Synsam

Michael Grimborg blir ny Koncernmarknadschef hos Synsam

TV4s tidigare intäkts- och försäljningsdirektör Michael Grimborg byter bransch och får en helt ny roll som Koncernmarknadschef för Synsam Group med start i september. Michael Grimborg ingår som medlem av koncernledningen.

Michael Grimborg har en gedigen bakgrund inom marknadsföring och försäljning i media, nu senast från TV4 där han varit försäljnings- och intäktsdirektör och med i koncernledningen. Hans kompetens inom marknadsföring och ledarskap kommer från många års erfarenhet med varumärken som IKEA, HM, Dressman, OBH, ICA, m.fl. Michael Grimborg har även drivit bolagen Initiative Universal Media och MEC/CIA, som han både varit VD och grundare av.

– Jag tycker det ska bli mycket spännande att få möjlighet att vara med på Synsams kommande resa, säger Michael Grimborg och fortsätter:
– Synsam har ett starkt varumärke som går att utveckla – en utmaning jag verkligen ser fram emot att få vara en del av.

Michael Grimborg kommer att rapportera till Synsam Groups nytillträdde koncernchef Håkan Lundstedt, som nyligen lämnade posten som koncernchef för Mekonomen:
– Jag är verkligen mycket glad att kunna knyta Michael till den nya positionen som Koncernmarknadschef. Han kommer att bli en tillgång för oss, säger Håkan Lundstedt.

Michael Grimborg tillträder sin nya tjänst den 1 september.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Håkan Lundstedt, Koncernchef Synsam Group
Michael Grimborg, Koncernmarknadschef Synsam Group
Telefon: +46 (0) 8-619 28 60

Synsam Group har en marknadsledande position i Norden med ca 500 butiker och en omsättning på 3 miljarder SEK. Huvudägare sedan 2014 är CVC Capital Partners (CVC), som är en av världens ledande private equity och investeringsrådgivningsföretag. Synsam erbjuder allt som gör att du ser bra och ser bättre ut.

Presskontakt Chief Communications and Sustainability Officer +46 730277018 Synsam

Synsam Group är Nordens ledande optik- och ögonhälsokedja

Synsam Group är en ledande optikerkedja i Norden med ett brett och prisvärt abonnemangserbjudande. Synsam Group erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster för ögonhälsa och ögonmode utifrån kundens olika livsstilar och behov. Koncernen har cirka 4 000 medarbetare, en omsättning på cirka 6,0 miljarder SEK (rullande 12 månader till mars 2024) och har cirka 500 butiker i Norden som drivs under varumärkena Synsam, Synsam Outlet samt Profil Optik i Danmark. Genom digitalisering, abonnemangserbjudanden och andra innovativa koncept är Synsam Group en stark innovatör på den nordiska optikmarknaden inom flera områden, inklusive kundresa, produkterbjudande och ESG. Synsam Groups aktie handlas på Nasdaq Stockholm (SYNSAM). www.synsamgroup.com

Synsam Sverige