Mötesplats för framtidens framgångsrika verkstäder!

Mötesplats för framtidens framgångsrika verkstäder!

Konferensen ” Mötesplats för framtidens framgångsrika verkstäder” 2011 blev väldigt lyckad och vi ser nu fram till en ännu bättre och välbesökt mötesplats.
Det finns en stor potential när det gäller att effektivisera och vidareutveckla de svenska verkstäderna. Innehåll i presentationerna:

• Nya tillverkningsmetoder och processer som en följd av kraven på lättare och starkare komponenter som kan formas, fogas och bearbetas på helt nya sätt.
  • Miljövänliga processer där utsläppen till mark, vatten och luft minimeras.
  • Dramatiskt minskade ledtider vid introduktionen av nya produkter med hjälp av virtuella verktyg för att allt snabbare utveckla och införa robusta processer.
  • Ökad flexibilitet hos tillverkningssystemen för att klara ökade krav på varianter.
  • Hur möter vi den globala konkurrensen genom ökad konkurrenskraft för svenska verkstäder?

Svensk fordonsindustri har skapat en struktur för samordning av forskning och utveckling inom produktionsområdet som bygger på ett antal så kallade kluster. På konferensen finns det flera tillfällen vikta för presentationer om aktiviteter i klustren och hur du kan bli medlem.

Välkomna och ett stort tack till alla engagerade talare som möjliggjort ett välfyllt program!

Magnus Granström, AB Volvo
Sven Hjelm, Scania
Anders Carlsson, Volvo Car Corporation
Mats Lundin, Swerea IVF