Öppen föreläsning: Nanomedicin i framtidens sjukvård, 21/11, Stockholm

Föreläsningen är inställd!

Föreläsningen Nanomedicin i framtidens sjukvård, kl. 18.00-19.30 på Kungstensgatan 45, Stockholm, är tyvärr inställd. Vi hoppas kunna erbjuda föreläsningen vid ett annat tillfälle.

____________________________________________________________________________________

Under hösten 2013 och våren 2014 erbjuder SwedNanoTech i samarbete med Folkuniversitetet en föreläsningsserie om nanoteknik. Den 21 november är det dags för Agneta Richter Dahlfors, professor vid Karolinska Institutet att hålla sin föreläsning i ämnet nanomedicin i framtidens sjukvård.

Agneta Richter Dahlfors kommer att ge exempel på hur nanoteknik kan komma att användas i behandlingssyfte i framtidens sjukvård. Bland annat kommer diagnosmetoder, behandlingsmetoder och effektivare terapier beröras. Men nanomedicinens utveckling ställer även krav på samhället i övrigt.

Föreläsare: Agneta Richter Dahlfors, professor vid Swedish Medical Nanoscience Center, Karolinska Institutet
Tid: torsdag 21/11, kl. 18.00-19.30
Plats: Kungstensgatan 45, Stockholm
Om föreläsningen: Nanomedicin är ett område som kan komma att revolutionera framtidens sjukvård. Diagnostisering, sjukdomsbehandling och läkemedel är bara några delar som kan effektiviseras med hjälp av nanoteknologi.

Föreläsningen är kostnadsfri men föranmälan krävs. Klicka här för att komma till anmälan.

Övriga kurstillfällen hösten 2013

• Nanoteknologins grunder, 28/11, med Heiner Linke, professor i nanofysik vid Lunds universitet

Om föreläsningsserien

Under hösten 2013 och våren 2014 erbjuder SwedNanoTech i samarbete med Folkuniversitetet en kostnadsfri föreläsningsserie om nanoteknik. Syftet med föreläsningarna är att synligöra vad nanoteknologi verkligen innebär, hur det används idag samt vilka potentiella risker som måste tas hänsyn till i utvecklandet av tekniken.

Frågor?

Kontakta Stina Bergström, kommunikatör, SwedNanoTech.  +46 70 208 52 42, stina.bergstrom@swednanotech.com