Small Batch 201

Swedish Match introducerar Small Batch No. 35 201:an

Snusserien som startades 2017 går nu in i den 35:e iterationen. Den här utgåvan av Small Batch kommer dessutom både som white portion och lössnus.

Inspirationen till Small Batch No. 35 201:an hämtas från Ettan – Sveriges äldsta, idag aktiva, snusvarumärke. Detta märks inte bara på snusets karaktär, utan även på dosan där man tydligt kan se Ettan-sigillet i bakgrunden.

Utöver inspirationen från Ettan har snuset en mörk tobakskaraktär som kännetecknas av smaker som kavring, mörk choklad, kaffe och humle. Denna smakpalett är typisk för ölsorten porter och det är exakt vad snusexperterna bakom 201:an försökt att efterlikna.

Men som sagt är det inte bara konceptet Small Batch som är annorlunda den här gången – 201:an lanseras både som white portion och lössnus. Detta är första gången i Small Batch historia och något som förhoppningsvis kommer uppskattas av alla lössnusare i landet.

Båda varianterna av 201:an har samma smakpalett, men lössnuset innehåller 42 gram snus medan portionssnuset innehåller 24 portioner, varje vägande 1 gram styck. Priset för en dosa av portionssnuset är 45 kronor och en dosa lössnus kostar 55 kronor.

Lanseringsdatumet för båda sorterna är den 15:e november 2023 och snuset kommer att tillverkas i en begränsad upplaga och säljas under en begränsad tidsperiod. Small Batch säljs också exklusivt hos Swedish Match, antingen online eller i sex olika butiker i Sverige. Du kan besöka Swedish Match e-handel på www.swedishmatch.se, och de fysiska butikerna finns i Stockholm, Göteborg, Lund, Strömstad, Storlien och Charlottenberg.