Kronan – nu med vit prilla

Lågprissnuset Kronan får ett tillskott i form av Kronan vit; ett portionssnus i så kallat white portion-format. White portion tillverkas med en av Swedish Match utvecklad produktionsteknik och ger ett portionssnus som rinner mindre och smakar längre. Swedish Match är ensamt om denna teknik på marknaden.

– Vi vill erbjuda konsumenterna ett större urval av Kronan-produkter. Därför kommer nu en vit prilla som ett komplement till den vanliga portionsprillan och lössnuset, säger Anna Lekander, informationsansvarig snusprodukter Swedish Match Division Nordeuropa.

Kronan har en traditionell svensk snussmak och dosan innehåller 24 prillor, om sammanlagt 20 gram.

Lågprissnusets andel av den totala snusmarknaden är 10,6 procent. Kronan är störst på lågprismarknaden med en marknadsandel på 37 procent (ACNielsen okt-nov 2006).

Kronan är producerat enligt Swedish Match Gothiatek®-standard. Standarden innebär en strikt kontroll av alla produktionssteg, från råtobak till färdig produkt i butik. En viktig komponent är gränsvärden för sådana ämnen som forskarvärlden bedömer som skadliga eller oönskade.

Bilder:
För högupplösta bilder se bifogad länk: Kronan vit's Swedish Match images

För fler snusrelaterade bilder se http://imagebank.swedishmatch.com/. Klicka på ”Enter” vid ”Standard user”.

För mer information kontakta:
Anna Lekander, informationsansvarig snusprodukter, Swedish Match Division Nordeuropa
Tel: 08 - 658 03 56, mobil: 070 - 889 03 56, e-post: anna.lekander@swedishmatch.se

Mikael Arnebert, informationschef/presschef, Swedish Match Division Nordeuropa
Tel: 08 – 658 02 10, mobil: 070 – 529 02 10, e-post: mikael.arnebert@swedishmatch.se