Hockeyrivaler förenas i Marstrand

Nu på fredag avgörs Celebrity Race under Stena Match Cup Sweden i Marstrand. I laget som seglar för Onico förenas hockeyrivalerna Mikael ”Musse” Håkansson och Magnus Johansson från Linköpings HC med Andreas Falk och Nichlas Torp från regerande svenska mästarna HV71. Som ”ordningsman” ingår även Elitseriedomaren Ulf Rönnmark i laget.

Under första veckan i juli avgörs Stena Match Cup Sweden i Marstrand. Tävlingen ingår i VM-serien World Match Racing Tour, men tävlingsveckan handlar inte bara om att samla VM-poäng. På fredagen genomförs nämligen Celebrity Race där olika kändiskonstellationer tävlar i matchracing. Onico ställer upp med ett lag bestående av fyra hockeystjärnor och en domare från Elitserien.

– Team Onico går självklart in i tävlingen för att vinna och jag hoppas verkligen att mina medseglare kan lägga rivaliteten åt sidan nu när vi skall prestera maximalt på sjön. I värsta fall får väl jag gå in och peka med hela handen, säger Ulf Rönnmark, som till vardags dömer de fyra hockeystjärnorna i Elitserien.

Tidigare upplagor av kändisracet har varit en stor publiksuccé med välkända profiler i båtarna. I år går tävlingen av stapeln fredagen den 9 juli klockan 15. Läs mer på www.matchcupsweden.com.

utvecklar, tillverkar och säljer marknadsledande varumärken inom rökfria produkter, cigarrer och tändprodukter. Koncernens produkter säljs över hela världen med tillverkning i 10 länder. Rullande tolvmånadersomsättning till och med mars 2010 uppgick till 14 100 MSEK. Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).