Grovsnus i nytt blåställ – fast brunt!

Grovsnus, det tredje största snusmärket i Sverige, får ett nytt utseende. Det blir även en tydligare skillnad mellan de olika produkterna; original portion, white portion och lös.

Logotypen blir mycket större och en ny ”horisont” syns i bakgrunden på dosans banderoll. Horisonten ska förmedla en känsla av frihet och självständighet, kännetecken som är viktiga för de som snusar Grovsnus. Originalfärgen i brunt behålls men orange läggs till som en accentfärg.

– Med Grovsnus var det speciellt viktigt att inte ändra för mycket, snusarna vill känna igen sig. Många av dem har snusat Grovsnus i mer än tjugo år och vill inte se några stora förändringar, säger Anna Lekander, pressansvarig varumärken, Swedish Match Division Nordeuropa.

Grovsnus är det femte snusvarumärket i Swedish Match portfölj som genomgår en designförändring. De senaste åren har General, Ettan, Catch och Röda Lacket förändrats. Syftet är att vitalisera de olika varumärkena.

Den typiske Grovsnusaren är en man - jo, det är nästan alltid en man - som ofta arbetar ute på fritiden och tycker om att aktivera sig. Detta kan vara genom att bygga på huset, fiska eller klättra.

Grovsnus har en kraftig tobakssmak. Lössnuset har en speciell grovkornig karaktär, vilket skiljer den från de flesta finkorniga varianterna som finns på marknaden.

Bilder:

För högupplösta bilder, klicka på länken: Grovsnus's Swedish Match images

För fler bilder se http://imagebank.swedishmatch.com/. Klicka på ”Enter” vid ”Standard user”.

För mer information, kontakta:

Anna Lekander, pressansvarig varumärken, Swedish Match Division Nordeuropa

Tel: 08-658 03 56, mobil: 070- 889 03 56, e-post: anna.lekander@swedishmatch.se