Första smaksatta snuset – Största smaksatta snusvarumärket

Första smaksatta snuset – Största smaksatta snusvarumärket

När Catch Licorice snus lanserades år 1984 var varumärket först ut på den svenska marknaden med portionssnus med icke-traditionell snussmak. 30 år senare har Catch-familjen vuxit till att bli ett av Sveriges största snusvarumärken genom ett framgångsrikt innovationsarbete med smaksättning, optimering av prillans proportioner och rinnighet. Den nya designen motsvarar bättre produktens okompromisslösa kvalitet och egenskaper.

– Catch är utvecklat för vuxna snusare som har högt ställda krav på snusets kvalitet, smak och design. Då Catch är ett föränderligt varumärke som anpassas efter konsumenternas synpunkter och önskemål har vi valt att göra ett större strategiskt omtag och uppdatera designen för att bättre motsvara konsumenternas uppfattning av Catch produktinnehåll och kvalitet, säger Jenny Vestin, Marketing Manager Swedish Match.

– I september gör en tidigare Catch Collection-smak åter entré, Catch Collection Violet Licorice. Det är en re-lansering av ”Catch Collection Still” som fanns under en begränsad period 2011. Då vi ända sedan dess fått önskemål från konsumenter att ta tillbaka den i sortimentet är vi nu väldigt glada över att kunna erbjuda den på nytt, avslutar Jenny Vestin.

Produktbeskrivning

• Catch är Sveriges första och största portionssnus med en icke-traditionell snussmak.
  • Ordinarie sortiment erbjuder följande smaker: Catch Licorice, Catch Eucalyptus, Catch Spearmint samt Catch Pure Mint.
  • Catch produkter finns i följande format: Large White, Mini White, Original och Dry samt Slim.
  • Catch Collection byter smak ett antal gånger per år och varje smak finns under en begränsad tidsperiod. Den senast produkten är Catch Collection Violet Licorice.

Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktområdena Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter (cigarrer och tuggtobak) samt Tändprodukter (tändstickor och tändare). Välkända varumärken är General (svenskt snus), Longhorn (amerikanskt snus), White Owl (cigarrer), Red Man (tuggtobak), Fiat Lux (tändstickor) och Cricket (tändare). Koncernens produkter säljs över hela världen med tillverkning i sex länder. Koncernens nettoomsättning för år 2013 uppgick till 12 610 MSEK och antalet medarbetare uppgick i genomsnitt till 4 382. Swedish Match aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm (SWMA).