Guldhjältarna kommer till Friends Arena. Fr v Peder Fredricson, Henrik von Eckermann, Jens Fredricson, Malin Baryard Johnsson och förbundskapten Henrik Ankarcrona. Även VM-reserven Rolf-Göran Bengtsson kommer. Foto: Roland Thunholm

Hela VM-laget till Sweden International Horse Show

Det blir en riktig publikfest och stort guldfirande under Sweden International Horse Show 24-27 november. Nu är det klart att hela VM-laget i hoppning kommer till Friends Arena. Sport i världsklass utlovas och hyllningar av VM-hjältarna på hemmaplan.

Henrik von Eckermann, Malin Baryard Johnsson, Peder Fredricson, Jens Fredricson och Rolf-Göran Bengtsson är alla klara för Sweden International Horse Show. De kommer till tävlingarna efter ett år av historiska prestationer med bland annat dubbla VM-guld i Herning och seger i nationstävlingen i Spruce Meadows.

- Att komma till Friends Arena och rida inför vår fantastiska hemmapublik är alltid en av årets absoluta höjdpunkter. Det känns förstås extra kul att för andra året i rad få fira guldmedaljer tillsammans med alla ridsportfans, säger Malin Baryard Johnsson.

I de internationella hoppklasserna i Friends Arena möts 18 toppryttare från hela världen. De gör upp i totalt fem klasser under fyra dagar. Under hösten presenteras ytterligare internationella toppnamn. Men klart är att de svenska ryttarna lär vara favorittippade på hemmaplan.

- Vi är otroligt glada över att vi får välkomna hela guldlaget från VM i Herning till oss. Nu laddar vi för att fira dubbla VM-guld på plats på arenan – med risk för att taket lyfter! Dessutom vet vi att vi kommer få njuta av sport i absoluta världsklass med dessa ryttare i startfältet, säger Christin Ericsson, Event Director, Sweden International Horse Show.

Se hela programmet här: www.horseshow.se/program

Pressackrediteringen öppnar 14 oktober. Mer info kommer.

Sweden International Horse Show 24-27 november 2022, www.horseshow.se

Christin Ericsson