Full fart mot vinterns hästfest - nu släpps biljetterna! Foto: Patrik Svärd

Biljettsläpp till vinterns stora hästfest!

Nu släpps biljetterna till Sweden International Horse Show 2024 på Sveriges Nationalarena – Strawberry Arena. Evenemanget hålls traditionsenligt kring första advent och den stora hästfesten infaller i år mellan den 28 november och den 1 december. Boka din biljett redan nu och se fram emot tävlingar på högsta internationella nivå, fartfyllda shownummer och en välfylld ridsportmässa.

Under sommaren har Sveriges Nationalarena bytt namn till Strawberry Arena, men hästarna flyttar in lagom till första advent precis som vanligt.

Det fullspäckade tävlingsprogrammet innehåller höjdpunkter i fem grenar. Besökare kan se fram emot internationell hoppning där våra svenska stjärnor möter den övriga världseliten, dressyr i yppersta världsklass i Lövsta Top 10 Dressage, världens bästa fälttävlansryttare flyttar inomhus i Agria Indoor Eventing, världscuptävlingar i fyrspannskörning med FEI Driving World Cup och världscupfinal i tölt.

Utöver de internationella klasserna återkommer de nationella klasserna Arena Youth Tour, Prins Carl Philips Pris, SIHS Ponnykür samt Lövsta Future Challenge för unga hästar och unga ryttare. Till dessa pågår kvalen för fullt runt om i Sverige

Årets shownummer bjuder på frihetsdressyr med både franska och italienska artister, världsryttare på fantastiska fjordhästar och mycket mer. Allt inramat i en härlig julstämning.

På Mässarenan blir det återigen ett välfyllt program med clinics från morgon till kväll. En nyhet för i år är att finalen i SIHS Working Equitation Cup avgörs i Mässarenan under lördagen. Programmet för Mässarenan presenteras under hösten. Håll utkik!

Den stora ridsportmässan breder ut sig på såväl arenagolvet som entréplan. I Shopping Village finns alla möjligheter att handla årets julklappar – till både två- och fyrbenta.

I år har besökarna möjlighet att förboka mat – lunch och middag – på arenan i samband med biljettköpet. Med förköpt matbiljett undviker man köer och kan maximera tiden på mässan, i Mässarenan och på föreställningarna.

Program och biljetter finns tillgängliga på www.horseshow.se

Sweden International Horse Show 28 november - 1 december 2024, www.horseshow.se

Christin Ericsson