Svenska skidskyttelandslaget tränar inför Världscupen klädda i Swedemount.

Svenska Skidskyttelandslaget bär Swedemount i Världscupen 2023

Den 25 november inleds Världscupen i skidskytte i Östersund. Swedemount är stolta över att fortsätta sitt engagemang som klädsponsor till det svenska skidskyttelandslaget.

Skidskytte är en sport som kräver uthållighet och fokus. Det är en kombination av skidåkning och precisionsskytte som fascinerar både idrottsentusiaster och allmänheten. Som en ledande aktör inom sportkläder och mode, är det naturligt för Swedemount att stödja och samarbeta med det svenska skidskyttelandslaget. Genom att erbjuda tekniskt avancerade och funktionella kläder, hjälper de idrottarna att prestera på sin absoluta toppnivå och representera Sverige med stolthet. Från 2018 och framåt.

- Vårt samarbete med det svenska skidskyttelandslaget ger oss möjlighet att testa och vidareutveckla våra produkter i en verklig tävlingsmiljö. Detta ger oss värdefull feedback och kunskap som vi kan använda för att förbättra vårt sortiment och möta behoven hos både partners och kunder, säger Reinert Sörensson, grundare och ägare av Swedemount Sportswear & Fashion.

Världscupen i skidskytte är en fantastisk möjlighet för Swedemount att visa upp sitt engagemang för svensk idrott och sitt stöd för våra idrottare. Vi ser fram emot spännande tävlingar, glädje och framgångar för det svenska skidskyttelandslaget under säsongen.

Carl Nero

Presskontakt Marknadschef Markknadsföring, PR, Event & Sponsring