Sneaky Steve å dojjor öppnat på Göteborg Landvetter Airport

Sneaky Steve å dojjor öppnat på Göteborg Landvetter Airport

Skobutiken Sneaky Steve å dojjor har nu öppnat sin nya butik på Göteborg Landvetter Airport. Det blir det göteborgsbaserade skomärkets andra egna butik.

- ­Sneaky Steve passar väldigt bra in i vårt övriga utbud och tillför både en trendig profil och en lokal anknytning, vilket känns extra kul, säger Charlotte Ljunggren, flygplatsdirektör på Göteborg Landvetter Airport.

I den cirka 20 kvadratmeter stora butiken i utrikes avgångshall på Landvetter flygplats säljs skor, bälten, strumpor och armband.

- Vi har rötterna i Göteborg och denimkulturen, därför känns det speciellt att inviga denna butik på Landvetter. Vi är väldigt stolta, säger Peter ”Måns” Månsson, VD FDivision Group, företaget bakom varumärket Sneaky Steve.

Skomärket lanserades 2007 i USA, Skandinavien och Europa. I dag har Sneaky Steve återförsäljare i Sverige, Holland, Korea, Norge, Ryssland, Thailand och USA samt hos en rad webb-butiker. 2010 öppnade den första Sneaky Steve å dojjor på Magasinsgatan i Göteborg.

Ambitionen är att erbjuda skor med kvalitet och design till ett bra pris. Sneaky Steve presenterar olika kollektioner men alltid enligt ett grundläggande koncept för design -  ” … a blend of high fashion, street and old school look.”

För mer information: Fredrik Olsson, kommunikationschef, Göteborg Landvetter Airport, tel: 010-1093117

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter cirka 5 miljarder kronor per helår och har 2 600 medarbetare.