Germania Airline flyger direkt mellan Beirut och Stockholm

Direktflyg från Stockholm till Beirut med Germania Airline

Med start på svenska nationaldagen började det Berlinbaserade flygbolaget Germania Airline flyga mellan Stockholm Arlanda Airport och Beiruts Rafic Hariri International Airport. Två gånger i veckan kommer resenärerna att kunna flyga nonstop till det östra Medelhavsområdets huvudstad.

- Vi är glada över att Germania Airline startar linjen till Beirut från Stockholm. Det är tydligt att vi har en stark efterfrågan på flygresor till Libanon, som man tidigare inte kunde flyga direkt till från Stockholm. Det är också väldigt positivt att Germania Airline etablerar ytterligare en linje från Arlanda, där antalet internationella resenärer ökade med nära nio procent det första kvartalet i år, säger Elizabeth Axtelius, Aviation Director på Swedavia.

- Vi är mycket nöjda med den starka efterfrågan på resor till Beirut från Stockholm och att vi nu kan erbjuda en direktlinje mellan de två huvudstäderna. Vårt flygerbjudande till Beirut vänder sig till både privat- och affärsresenärer, liksom alla de som besöker vänner och släktingar i Libanon, säger Karsten Balke, VD på Germania Airline.

Avgångarna kommer att ske på måndagar och torsdagar varje vecka. Bokningar sker via www.flygermania.com eller resebyrå.

Swedavia är en koncern som äger, driver och utvecklar 10 flygplatser i hela Sverige. Vår roll är att skapa den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Nöjda och trygga resenärer är grunden för Swedavias affär. Swedavia är världsledande i utvecklingen av flygplatser med minsta möjliga klimatpåverkan. Koncernen omsätter drygt 5,5 miljarder kronor per helår och har 2 800 medarbetare.

Germania Airline
Germania celebrates its 30th anniversary! For three decades, Germania has flown travellers to destinations in the sun, major European cities, or to visit friends and relatives. Its passengers can choose from a wide range of fascinating destinations in Europe, North Africa and the Middle East. On board, Germania guarantees a friendly service, snacks and soft drinks, and a minimum of 20kg baggage.Germania currently operates 22 aircraft. Further information about the airline and opportunities to book can be found at www.flygermania.com.