Pressinbjudan: Prisutdelning SVID Design Open 16 mars

Pressinbjudan: Prisutdelning SVID Design Open 16 mars

Välkommen till prisutdelningen i SVID Design Open – Sveriges största designtävling för studenter. Tema för 2010 års tävling: Energi i vardagen

Tid: Inledande program startar 10.00. Prisutdelning ca kl 10.45–11.10.
Plats: Energiutblick, Stora salen, Svenska Mässan, Göteborg. Konferensen pågår 15-17 mars.

Prisutdelningen
Tävlingsjuryns ordförande Michael Treschow delar ut priset till vinnarna i SVID Design Open. Han håller ett anförande om energi, design och hållbar utveckling i anslutning till ceremonin.

Prisutdelningen är en del av det inledande programmet på Energiutblick, Energimyndighetens stora konferens på Svenska mässan i Göteborg. Miljöminister Andreas Carlgren och ledare för de nordiska energimyndigheterna närvarar.

Träffa Michael Treschow
Som journalist har du möjlighet att ställa frågor till Michael Treschow om hans engagemang i SVID Design Open, innan prisutdelningen. Kontakta pressansvarig, se nedan, för närmare information om plats och tid.

Besök vår monter
Vinnarna presenteras i SVID Design Opens utställningsmonter, G07:11.

Pressmeddelande och bilder
Pressmeddelandet och bilder på vinnarna skickas ut onsdag 16 mars kl 11.15.

Kontakt
Vill du träffa Michael Treschow, tala med vinnarna eller få mer information och bilder, hör av dig till pressansvarig Anna Bellander, 0709-819919, anna.bellander@smallworld.se

Om SVID Design Open
SVID Design Open samlar studenter från hela landet i en unik tävlingsprocess. Lag från gymnasier, högskolor och universitet får tre månader på sig att utveckla tjänster och produkter på temat energi, miljö och hållbar utveckling. SVID Design Open arrangeras av SVID, Stiftelsen Svensk Industridesign med Energimyndigheten som huvudpartner. Mer info om tävlingen och våra partner på www.designopen.se