Bengt Sandström ny regionansvarig för SVID

Bengt Sandström, vd på Design i Västernorrland, är ny projektledare och regionansvarig på SVID, Stiftelsen Svensk Industridesign. Han kommer att ansvara för Region Norr som består av Norrbotten, Västerbotten, Västernorrland, Jämtland, Gävleborg, Dalarna och Värmlands län.

SVID arbetar för att företag, organisationer och offentliga verksamheter ska bli framgångsrika genom att använda design som konkurrens-medel. Det regionala arbetet sker genom fem SVID-kontor och ett lokalkontor.

- Efter ett långt samarbete med SVID ska det bli väldigt spännande att ta ett mer övergripande regionalt ansvar, säger Bengt Sandström. Jag ser det som viktigt för utvecklingen av regionen att de små- och medelstora företagen ska involvera industridesign i sin produkt- och företagsutveckling.

Bengt Sandström har sedan 2003 arbetat som vd på Design i Västernorrland. Han är civilingenjör och har lång erfarenhet av småföretagande. Han kommer att dela sin tid mellan Design i Västernorrland och det nya uppdraget på SVID.

- Bengt har mycket framgångsrikt profilerat Design i Västernorrland och vi är mycket glada att han nu förstärker SVIDs verksamhet i regionen, säger Robin Edman, vd SVID.

Bengt Sandström efterträder Christer Ericson som efter 14 år som ansvarig för Region Norr har flyttat till Falkenberg, men fortsätter att arbeta inom SVID.

För mer information kontakta:

Bengt Sandström, projektledare och ansvarig för SVID Region Norr,
tel 070-678 03 48, bengt.sandstrom@svid.se

Robin Edman, vd SVID, tel 08-406 84 43 robin.edman@svid.se www.svid.se

För mer information om SVID, besök gärna www.svid.se