Valborg=Fyllborg

Valborg-Fyllborg. Något sorgligare än att se unga - och äldre!- människor raggla omkring stupfulla finns väl knappast. Att vara stupfull på Valborg är en tradition vi gärna skulle vara utan. Det sorgliga är att ju fler personer som köper sprit och annan alkohol från kriminella och "schyssta gubbar" desto högre skriker vissa politiska partier om att höja skatten på alkohol. Nog borde väl partierna inse att det är den höga skatten som gör att det finns en marknad för illegal handel och "schyssta gubbar". När ungdomarna tycker det är pinsamt att köpa av dessa gubbar för att föräldrarna kan vara där för att köpa till sig själva, då har verkligen handelsmonopolet och alkohollagstiftningen tappat kontrollen. Och kollen.