Finalisterna klara till tävlingen Årets Marknadsföringsbok 2010!

Här är de sex finalister som har chansen att bli Årets Marknadsföringsbok 2010:

• Lönsammare butik av Eva Cohen mfl (Liber)
  • Sociala medier av Pär Ström (Liber)
  • Varumärket inifrån och ut av Tommy Falonius (Liber)
  • Storytelling befolkar varumärket av Mats Heijbel (Blue Publishing)
  • Farliga idéer av Alf Rehn (Bookhouse)
  • Eco-branding av Mats Persson o Sune Hemberg (Liber)
  • Varje år utkommer en mängd nya marknadsföringsböcker fulla av kunskap, inspiration och lyckade exempel. Priset till årets bok delas ut av Sverigs Marknadsförbund och syftet med tävlingen är att premiera duktiga forskare och författare, och uppmärksamma läsvärd marknadsföringslitteratur.

Av de nominerade var det många som bör uppmärksammas och inte minst läsas av de som vill hålla sig uppdaterade på marknadsföringsområdet, säger Jan Fager, VD Sveriges Marknadsförbund. Den här tävlingen blir mer och mer intressant för varje år och det är kul att se hur mycket bra marknadsföringslitteratur det skrivs i Sverige, fortsätter Jan Fager.

Jury är Sveriges Marknadsförbunds utbildningskommitté som består av ledande forskare och företrädare för en rad utbildningsinstitut. Kommittéen går igenom all nyutgiven svensk marknadsföringslitteratur och nominering av kandidater till tävlingen pågår under hela året. Priset har delats ut årligen sedan 1991.

Alla böcker finns att köpa i marknadsförbundets bokhandel på www.svemarknad.se

Vilken bok som vinner utmärkelsen avslöjas på Tendensdagen den 14 oktober.  Se mer information på www.tendensdagen.se

För mer information kontakta: Jan Fager, VD Sveriges Marknadsförbund, jan.fager@svemarknad.se, 08-215863 alt 0703-923444 eller
Peter Nyström, ordförande Sveriges Marknadsförbunds Utbildningskommitté,