Priset Sveriges bästa årsredovisning delas inte ut i år

Priset Sveriges bästa årsredovisning delas inte ut i år

Priset Sveriges bästa årsredovisning kommer inte att delas ut i år. Anledningen är att personer som varit drivande i juryarbete och administration kring priset inte längre har möjlighet att vara det.

Organisationerna som står bakom priset är FAR, Nasdaq Stockholm, Sveriges Finansanalytikers Förening och Sveriges Kommunikatörer.

Priset Sveriges bästa årsredovisning har delats ut sedan mitten av 1960-talet, med syftet att stimulera företag att förbättra och utveckla sin externa information. Tävlingens inriktning, omfattning och namn har varierat över tid, men tanken har alltid varit att lyfta fram goda exempel och förebilder inom finansiell rapportering som andra kan inspireras av och ta efter.

Sveriges Kommunikatörer är medlemsorganisationen med uppdrag är att stärka kommunikationens nyckelroll i företag och samhälle tillsammans med alla som arbetar professionellt med kommunikation.